اعلام آمادگی ۸۰۰ گروه جهادی فعال استان مرکزی در مقابله با کرونا

به گزارش قم پرس محسن کریمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بندهای فرمان مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا کمک رسانی و استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای کمک به امر مبارزه و مقابله با شیوع بیماری کرونا است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بسیج در راستای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، عنوان کرد: بسیجیان و پاسداران در همه ابعاد از جمله در اختیار قرار دادن مراکز درمانی متعلق به سپاه در استان برای غربالگری و تست‌های اولیه، تولید ماسک و تجهیزات مقابله‌ای با این بیماری و… تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: از ابتدای کرونا نهضت کمک مومنانه در استان شکل گرفت به طوری که صدها هزار بسته معیشتی با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا تقدیم شده است.

کریمی مشارکت عمومی در راستای مبارزه با موج سوم کرونا را مهم برشمرد و افزود: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت امکان توان و امکانات خود را برای مبارزه با این بیماری در ابعاد مختلف به کار گیرند.

وی عنوان کرد: دفاتر بسیج و سازمان‌های اقشاری بسیج استان به ویژه بسیج سازندگی در یک فراخوان عمومی از تمامی جوانان متعهد و انقلابی دعوت می‌کند که در صورت امکان برای مبارزه با بیماری کرونا و خصوصاً کمک به کادر درمانی و مدافعان سلامت پای کار بیایند تا شرایط مانند سابق شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش و سازماندهی نیروهای فراخوان داده شده انجام شده تا از این طریق بتوانند در مسیر خدمت به بیماران کرونایی بهتر حضور پیدا کنند.

کریمی بیان کرد: ۸۰۰ گروه جهادی فعال در استان وجود دارد که برگرفته از اقشار مختلف مردم هستند و آمادگی کامل برای نقش آفرینی برای مبارزه و مقابله با کرونا را دارند.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ گروه متخصص برای کمک به کادر ایثارگر درمان و ۱۲۰ گروه نیز برای ضدعفونی و گندزدایی معابر نیز سازماندهی شده‌اند که در صورت نیاز حاضر به خدمت رسانی هستند.

کریمی با بیان اینکه تهیه و تولید ماسک بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در دستور کار بسیج سازندگی بوده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار ماسک تولید شده و ۲۵ کارگاه تولید ماسک در استان فعالیت می‌کنند و همچنین بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی به همت بسیج سازندگی در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار گرفته است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید