کد خبر: 326872
۰
۰
نسخه چاپی

سلامت مردم اولویت اول نظام است/استفاده ازظرفیت مساجدبرای خدمت

به گزارش قم پرس آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از مدیران استان قم که به منظور پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون مسائل بهداشتی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، پیامبر اسلام رحمت للعالمین برای همه انسان‌ها اعم از مسلمانان و کفار بیان کرد و افزود: برخی رحمت بودن پیامبر (ص) را قدر می‌دانند و برخی نیز از راه انکار و ظلم وارد می‌شوند و فساد و جسارت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه در صدر اسلام نیز مفسدین با القاب کذب و ساحر به پیامبر (ص) جسارت می‌کردند گفت: روزی عباد صالح خدا به رهبری امام زمان (عج) بر این زمین حاکم خواهند شد و نظام واحد الهی برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر بسیج همگانی برای رفع مشکلات جامعه از جمله بیماری کرونا گفت: اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری، اتحاد و انسجام درونی همه دستگاه‌ها از نکاتی است که رهبر انقلاب روی آن تأکید دارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان باید درایت و انصاف را رعایت کنند گفت: حرمت اشخاص مانع از بیان برخی قصور آنها نمی‌شود وبا اینکه بیان اشکالات و نقایص باعث هتک حرمت اشخاص نخواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: سلامت مردم اولویت اول نظام است و برخورد با برخی مشاغل به دلیل این است که سلامت مردم در اولویت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) محله محوری، استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج همگانی را از اقدامات ضروری برای مقابله با شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: باید بسته‌های حمایتی دولت و خیران برای اقشار ضعیف در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت دعا، توسل و استغفار برای رفع بلا اظهار کرد: همه تلاش‌های ما در مبارزه با کرونا در حکم ابزار است و آنچه به این ابزار روح می‌بخشد دعا است که باید توجه مردم را به آن جلب کرد.

امام جمعه قم افزود: از آنجایی که مساجد محلی برای انس مردم است بنابراین باید در تمام امور معنوی و مادی خود مساجد را مد نظر داشت بنابراین تذکرهای بهداشتی باید به گونه‌ای در مساجد به مردم داده شود که مردم از مساجد روگردان شوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید