کد خبر: 326879
۰
۰
نسخه چاپی

ظرف امروز و فردا مطالبه کادر درمان به صورت یکجا تسویه می‌شود

به گزارش قم پرس محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دو خبر و یک توضیح مطالبی را که مناسب می دانم برای ارائه به اصحاب رسانه عرض می‌کنم. خبر نخست این است که بعد از ماه‌ها تاخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر محترم درمان، دیروز این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یکجا همه مطالبات کادر بهداشت و درمان تسویه شود که امیدوارم وزارت بهداشت ظرف امروز و فردا این پول را به حساب عزیزان واریز کند.

وی عنوان کرد: خبر دوم مربوط به مطالبات بازنشستگان سال ۱۳۹۸ است. ما هر سال پاداش بازنشستگی سال قبل را به طور کامل پرداخت می‌کنیم. مطالبات فرهنگیان بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد پرداخته شد و برای سایر دستگاه‌ها، بدانند که حداقل یک هفته می‌گذرد. پاداش بازنشستگی آنها در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه‌های ذی ربط براساس اطلاعات و لیست افراد متقاضی آنها را پرداخت کنند. ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی همه دستگاه‌ها یک هفته است در خزانه مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: یک توضیحی هم دارم که این ایام به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی و برداشت نادرست، موضوعی در فضای مجازی مطرح شد که با این مطالبی که می گویم اطلاعات را کامل می‌کنم. در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و ما حساب کرده بودیم این رقم را اسفند ماه بگیریم اما بنا به دلایلی از قبیل تحریم‌ها این پول سال ۹۹ واصل شد. ما نمی‌توانیم پول سال ۹۹ را برای سال ۹۸ استفاده کنیم و قرار شد این پول را برای طرح‌های خاص سال ۹۹ اختصاص دهیم که می‌تواند تا پایان سال به اتمام برسد.

نوبخت تصریح کرد: توافق کردیم موجودی این نقدینگی را که حدود ۴ هزار میلیارد تومان است و تا این زمان حدود ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانش تخصیص داده شد، امروز منتشر کنم. این میزان برای طرح‌های گرمسیری، آب‌های مرزی، خطوط ریلی و جاده سازی و عمده طرح‌های اساسی که کشور منتظر به اتمام رسیدن آنهاست و بودجه ما نمی‌رسد معطوف به این طرح‌های اساسی و زیربنایی است و این تلقی‌ها به جهت ناکافی بودن اطلاعات غیردقیق و نادرست بود.

وی افزود: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان که از اول مهر و آبان اجرایی شد و با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم نیز اصلاح شد، مشکلات و کاستی‌هایی بوجود آمد که در حال بررسی آن هستیم و ان شاءالله در حقوق آبان ماه جبران می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: باید از اخبار خوش مجلس در مورد عزم نمایندگان محترم در اجرای برنامه اصلاح ساختار ابراز مسرت کنم. دو سال است سازمان برنامه و بودجه در چند جلد به طور کامل برنامه اصلاح ساختار را تهیه کرد. نجات کشور و بهبود اقتصاد ما متکی به اجرای این برنامه است اما قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب برسد اما به تصویب نرسید.

نوبخت اضافه کرد: در شورای عالی اتفاق نظر در مورد برنامه پیشنهادی وجود نداشت و به همین جهت از تصویب این برنامه در مجلس استقبال می‌کنیم. مجلس محترم نظر دارد تعدادی از مسائل مهم این برنامه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شود. بیش از آنچه مجلس محترم انتظار منظور کردن در لایحه بودجه دارد را منظور خواهیم کرد اما انتظار ما از مجلس این است که وسط راه ما را تنها نگذارد. آنچه که گفته می‌شود و علت اجرا نشدن این است که همه دستگاه‌ها خواهان این مطلب نیستند. ان شاءالله مجلس محترم حذف نکند تا ما بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: عمده منابع ما در اصلاح ساختار بودجه مربوط به مالیات‌ها است که قانون مالیات‌ها باید اصلاح شود. مجلس می‌تواند در فرآیند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را هم به تصویب برساند. موضوع دیگر مربوط به هزینه‌ها است. نوع هزینه‌های ما به جهت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه‌ها تکراری است. مجلس اگر بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد دارند رافع این موضوع باشد دولت حتماً حمایت خواهد کرد. باید دید تبلیغات را سازمان تبلیغات انجام می‌دهد یا دفتر تبلیغات. مجلس خواسته است در ارتباط با شفاف سازی و منابع مربوط به تبصره ۱۴ در بودجه نهایی دیده شود و اینها در برنامه اصلاح ساختار وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: هر آنچه مجلس محترم رسماً به ما ابلاغ کند در یک جلسه پرسش و پاسخ با شما هرچه مجلس گفته باشد را عرضه می‌کنیم. دیگر این گوی و این میدان و تصمیم مجلس که ان شاءالله موفق باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید