کد خبر: 326906
۰
۰
نسخه چاپی

جایگاه پدافند غیرعامل در استان قم تقویت شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست دردیدار سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، طی سخنانی ایجاد ساختار و تشکیلات اجرایی شفاف پدافند غیرعامل را ضروری دانست و تاکید کرد: برای پیشبرد برنامه‌های پدافند غیرعامل نیازمند تقویت جایگاه این اداره کل در استان‌ها می‌باشیم.

استاندار قم با بیان اینکه اعتبارات پدافند غیرعامل استان‌ها بایستی بر اساس نوع تهدیدات پایه و به صورت تخصصی تعیین شود، افزود: در استان قم درحوزه دام و پدافند زیستی نیازمند توجه ویژه هستیم.

سرمست در ادامه با اشاره به کشف بیماری کرونا از قم گفت: کارگروه های مرتبط با مقابله با شیوع کرونا در اولین ساعات مواجهه با این بیماری در قم آغازبه کار کرد.

وی دیدار هفته اخیر اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فرمایشات رهبری در این دیدار در راستای مقابله با کرونا نشان دهنده‌ اشراف ایشان نسبت به مسائل کشور بود.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

هشتم آبان ماه، روز ملی پدافند غیرعامل است و به همین مناسبت از پنجم تا دوازدهم آبان ماه به‌عنوان هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.‌

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید