کد خبر: 326915
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار: فقه پدافند غیرعامل در حوزه ایجاد شود

به گزارش عصر پنج شنبه مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: پدافند غیرعامل می تواند بین دعا، توسل و معنویت و طب رابطه خوبی ایجاد کند، در بیمارستان ها در کنار کادر درمانی و بهداشتی و طبیبان کادر معنوی قوی هم قرار گیرد.

فاضل لنکرانی افزود: غالب مسئولان حوزه معتقدند که کرونا را باید از طریق مسائل علمی و معنوی حل و فصل کرد و برای رفع آن نیازمند راهکار علمی و معنوی می باشیم.

عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به اینکه کرونا تجربه بسیار خوبی برای کشور در موضوع توجه به معنویت بوده است عنوان کرد: باید به جایی برسیم که در بیمارستان ها در کنار توجه به بحث موازین بهداشتی، به معنویت و دعا و توسل به اهل بیت نیز توجه ویژه ای شود.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه مجموع دین، پدافندی است و مساله پیشگیری در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و دینی در آن مطرح شده است افزود: دین برای همه مسائل دستورهایی دارد و کافی است به این مسائل توجه و عمل شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار یادآور شد: در جریان نشر ویروس کرونا حوزه علمیه، طلبه ها و روحانیان زحمت های زیادی کشیده و به صورت جهادی برای کمک به مردم، نظام و انقلاب وارد عمل شدند اما متاسفانه این مساله مهم و حضور جهادی طلبه ها و روحانیان در بحث کرونا و کمک کردن آنها به مردم مورد توجه قرار نگرفته و تبلیغی از آن از سوی مجموعه نظام نشده است.

هشتم آبان ماه، روز ملی پدافند غیرعامل است و به همین مناسبت از پنجم تا دوازدهم آبان ماه به‌عنوان هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.‌
سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور روز پنج شنبه در سفر به قم از جمله با بهرام سرمست دیدار و گفتگو کرد. /

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید