کد خبر: 326927
۰
۰
نسخه چاپی

اهمیت پدافند زیستی در قم/ رویکرد بهداشت محور در مقابله با کرونا

به گزارش قم پرس سردار جلالی صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار قم ضمن تاکید بر ظرفیت قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور و استفاده از ظرفیت‌های ساختاری وزارت کشور در مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه با تدبیر رهبر معظم انقلاب این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گرفت و اخیراً قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل در سال‌های اخیر موضوع آموزش، ارتقا آمادگی و رزمایش در حوزه مقابله با تهدیدات نوین را استان‌ها پیگیری کرده است، گفت: سازمان پیشنهادات مشخصی در خصوص طرح تشکیل سازمان را در اختیار مجلس قرار داده است که انتظار داریم این پیشنهادات با موافقت دولت نیز همراه شود.

وی با تاکید بر رویکرد کنش گرایانه در برابر شیوع بیماری کرونا به جای رویکرد انفعالی گفت: در بحث مسائل بهداشتی و شیوع کرونا به جای رویکرد درمان محور، رویکرد بهداشت محور را در دستور کار قرار دهیم فشار از روی سیستم درمان کشور کمتر می‌شود.

توجه به مسئله پدافند زیستی در قم

بهرام سرمست هم در این دیدار بر اصلاح ساختار و تقویت منابع اعتباری برای اجرایی شدن مأموریت‌های پدافند غیرعامل در استان تاکید کرد و گفت: باید در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۰ مسئله پدافند غیرعامل بیش از گذشته مورد توجه قرار داده شود.

استاندار قم آموزش عمومی و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از مهمترین اقدامات سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: امروز شاهد تحول در مفاهیم تهدید و ظهور تهدیدات مدرن هستیم که تدوین راهکار مقابله با آن برعهده سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

وی یکی از موضوعات مهم دیگر را شناسایی تهدیدات استان‌ها بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی و سیاسی هر منطقه عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم که ما بعنوان تهدید در قم دارای الویت می‌دانیم مسائل زیستی است که باید در این موضوع پدافند زیستی باید توجه شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید