کد خبر: 326937
۰
۰
نسخه چاپی

آمریکا مانع حضور مجازی ۲ استاد در کنفرانس علمی در قم شد

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد حکیمیان روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه کنفرانس بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)در دوره معاصر» در دانشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: آزادی بیان غربی تنها بازیچه ای به دست استکبار جهانی است و یان در حالی است که آزادی بیان واقعی را باید در معارف اسلامی جستجو کرد.

وی با یادآوری برگزاری کنفرانس «نقش معرفت دینی در علوم انسانی» در اواخر مهر ماه و اوایل آبان ماه سال جاری توسط این پژوهشگاه گفت: دو تن از اساتید آمریکایی مدعو در ان کنفرانس بین المللی که به صورت مجازی و وبینار برگزار شد، با ارسال نامه ای از حضور و سخنرانی در این همایش امتناع کردند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با استناد به ایمیل این اساتید آمریکایی، افزود: دولت آمریکا که در مقابل جنایت رئیس جمهور منفور فرانسه در هتک حرمت به ساحت رسول مهربانی سکوت می کند و مدعی آزادی بیان است جلوی ورود وبیناری دو تن از اساتید آمریکایی که قرار بود در کنفرانس هفته گذشته پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سخنرانی علمی کنند، جلوگیری کرد.

حکیمیان گفت: استکبار جهانی باید بفهمد که با انتشار اکاذیب و کاریکاتورهای موهن نمی تواند ساحت نورانی رسول مکرم اسلام را خدشه دار کند و این سیل نورانی، دیر یا زود بر دل خسته از زرق و برق دنیای مادی غربی رسوخ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دنیا تشنه معرفت برخاسته از اندیشه های نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: تنها با حاکمیت انوار طیبه پیامبر خاتم است که دنیا از این ظلمت و تاریکی نجات پیدا می کند.
ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انوار اهل بیت(ع) پلیدی و ناکارآمدی اندیشه های باطل شیطان صفتان را نمایان کرده است گفت: اگر می بینیم که در یک نشریه بی ارزش به ساحت پیامبر خدا جسارت می شود و رئیس جمهور کم عقل فرانسه از آن دفاع می کند در راستای همان حرکت های شیطانی برای مقابله با نور اهل بیت(ع) است که وعده خدا بر این است که این نوع شیطنت ها ابتر و ناکام بماند.

وی گفت: امروز غرب تلاش می کند با توهین به عصمت پیامبر(ص)، حرکت عظیم رسوخ معرفت دینی در میان مردم را متوقف کند این تلاش ها محکوم به شکست است چرا که وعده الهی حاکمیت اسلام و معارف الهی بر دنیاست.

حکیمیان با تاکید براینکه برگزاری کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت در خدمت ترویج معارف بی شائبه و دقیق اهل بیت است گفت: بدون شک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با برگزاری چنین همایش‌هایی سعی دارد در ترویج معارف برخاسته از قرآن و عترت در سطح بین المللی موفق باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت هفته وحدت گفت: لازم است دنیای مدرن را با سیره و سبک زندگی رسول اکرم(ص) آشنا کنیم و وظیفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ایجاد ارتباط با تشنگان معارف الهی در جهان است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: وظیفه داریم که معرفت برخاسته از سیره رسول الله را به کام تشنه از معرفت مردم جهان انتقال دهیم. وظیفه ماست که سبک زندگی اهل بیت(ع) را به مردم جهان معرفی کنیم تا این خسته دلان با تبعیت از این سبک زندگی، حیات طیبه ای را تجربه کنند.

کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) به صورت یک روزه با حضور وبیناری بیش از ۴۰ صاحب مقاله و سخنران در قالب ۶ پنل تخصصی که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و آستان قدس رضوی روز پنج شنبه ۸ آبان ماه برگزار شد، علاقه‌مندان جهت دریافت لینک ورودی به نشست های می توانند به سایت: http://rihu.ac.ir/fa مراجعه کنند.

در این کنفرانس بین المللی بیش از ۱۰ مرکز داخلی و ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی خارجی از کشورهایی مانند انگلستان، الجزایر، کانادا و عراق حضور دارند. /

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید