کد خبر: 326952
۰
۰
نسخه چاپی

اقدامات اهانت‌آمیز مکرون نشانۀ بازگشت به رفتارهای جاهلی است

وی افزود: وحدت اسلامی، علما و مسلمانان سنی و شیعه را به یکدیگر نزدیک و حمایت از مقاومت فلسطین را تقویت کرده و محوری برای مقاومت علیه اسرائیل شکل داده است، همچنین تکفیری‌ها را رسوا کرده و پرچم تعالی اسلام را برافراشته و ثابت کرده است که اسلام راه برادری، نصرت و پیروزی است؛ ارادۀ ما را برای رویارویی با چالش‌ها استوار کرده و راه جریان‌های انحرافی را برای تأثیرگذاری بر مردم ما بسته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما باید وحدت را تحکیم بخشیده، فرزندانمان را با فرهنگ وحدت تربیت کنیم و برای رسیدن به نتایج آن در حوزۀ ایمان، تربیت نیکو، استقلال و مقاومت در برابر ظلم و سرکشی سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ما امروز با شیوع بیماری کرونا در سطح جهان رو به رو هستیم. این بیماری تمام مردم را تحت الشعاع قرار داده است. کرونا بلا و امتحانی برای ماست. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرموده است: "بلا برای ظالم تنبیه، برای مؤمن امتحان، برای انبیا علو درجه و برای اولیا مایه کرامت است".

وی درباره چگونگی برخورد با این بلا خاطرنشان کرد: مسئولیت و تکلیف ما این است که برخورد درستی با این بلا داشته باشیم، به این معنا که در برابر کرونا تسلیم نشویم و تدابیر پیشگیرانه مثل حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنیم. همچنین، در عین آنکه به بیماری جسم توجه می‌کنیم نباید به بیماری روح و غفلت [از یاد خدا] بی توجه باشیم، به ویژه اینکه شبکه‌های اجتماعی که جایگزین بخشی از ارتباطات شده است، در صورت استفاده نادرست، می‌تواند ابزار فساد باشد.

شیخ نعیم قاسم درباره اهانت‌های مکرر به پیامبر اسلام (ص) نیز اظهار کرد: مسلمانان حق دارند با پیامبر رحمت و اسلام محمد (صلی الله علیه و آله سلم) ارتباط داشته باشند، همچنان که حق دارند این مسئله را ابراز کنند. غرب ادعا می‌کند که قائل به آزادی بیان است. اما توهین و فحاشی آزادی بیان نیست بلکه زیرپا گذاشتن اخلاق، رفتاری فتنه گرانه و نشان‌دهندۀ ضعف منطق و توسل به سرکوب و ستم در برابر دیدگاه مخالف است.

وی افزود: این که رئیس جمهور فرانسه و دستگاه حاکم در این کشور برای توجیه جسارت به ساحت پیامبر اسلام محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) دست به کار شوند و از عوامل آن دفاع کنند، نشانۀ سطحی بودن الگوی ارزشی غرب و بازگشت به رفتارهای جاهلی است. دستاورد فرانسه از این اقدام چیزی جز سرشکستگی و منزوی شدن از سوی مسلمانان و آزادگان جهان نخواهد بود. فرانسه باید شیوۀ تعامل خود با اسلام و مسلمانان را تغییر دهد، که اگر چنین نکند تنها خود زیان خواهد دید.

شیخ نعیم قاسم در خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز افزود: آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران وضع کرده است که هدف آن دستیابی به برخی اهداف سیاسی است. ما با یک تجاوز اقتصادی برای تحقق اهداف سیاسی رو به هستیم. آمریکا می‌خواهد که ایران از او تبعیت کند. می‌خواهد ایران از توان دفاعی خود دست بکشد تا راحت بتواند مواضع و شروط مد نظرش را بر این کشور تحمیل کند. می‌خواهد ایران روابط خود را با ملت‌های منطقه که شوق استقلال و آزادی در آنان موج می‌زند، به ویژه ملت فلسطین و آرمان بر حق آن، قطع کند. آمریکا حزب الله را هم تحریم کرده است؛ زیرا حزب الله توانایی خود را در مقاومت، آزادسازی سرزمین‌ها و حمایت از استقلال نشان داده است، اما آن‌ها می‌خواهند اسرائیل صاحب هیمنۀ و تأثیر باشد، و ملت‌های منطقه از آزادی، استقلال و روحیۀ ایستادگی و مقاومت به دور باشند.

وی تاکید کرد: ما همچنان که با ایستادگی و ادامۀ مقاومت به اشکال مختلف فرهنگی، رسانه‌ای، تربیتی، اجتماعی و نظامی به مقابله با تحریم‌ها برخاسته‌ایم، باید مقاومت را استمرار بخشیم و این راه و روش را در میان نسل‌های نو تقویت کنیم و ان‌شاء الله پیروزی‌های بیشتری را به دست خواهیم آورد.

وی در پایان درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: اقدام برخی کشورها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت نظام‌های حاکم است حال آنکه امید حقیقی به ملت‌هاست. عادی سازی روابط از سوی امارات، بحرین و سودان و نیز عربستانی که پشت سر آنها ایستاده است، بخشی از توطئه بین المللی برای سلطه یافتن بر کشورها و ثروت‌های ما، و ربودن قدس و فلسطین از دست ماست. آنان که دست به عادی سازی روابط زدند باری پنهان بر دوش امت اسلام بودند؛ امروز دست این حاکمان رو شده و انحرافاتشان آشکار گشته است. این عادی سازی روابط ان‌شاءالله گامی بزرگ به سوی سقوط آنان خواهد بود.

نعیم قاسم تاکید کرد: واکنش شایسته به اقدام آنان که دست به عادی سازی روابط زدند، حمایت همه جانبه از مقاومت است. نگاه ما باید به فلسطین، جهاد مردمش و وحدت گروه‌های مختلف آن برای مقابله با اشغالگری باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید