همراهی مردم مهمترین اصل در طرح منع تردد شبانه است

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اجرای طرح منع تردد در داخل شهرها از ساعت ۲۱ امشب آغاز می‌شود که هر شب تا ساعت ۴ صبح روز بعد ادامه دارد.
وی ادامه داد: در مرحله اول به شهروندانی که از این طرح تخطی کنند، هشدار و اخطار داده می‌شود و در مرحله بعد اعمال قانون صورت می‌گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: در اجرای این طرح به دنبال جریمه و اعمال قانون نیستیم بلکه هدف اصلی آن همراه کردن مردم با کمترین اعمال قانون است.
وی افزود: همچنین در اجرای این طرح مدت دو هفته مراکز تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی تعطیل هستند.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون حدود ۵۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۸۰هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۳۱ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۹۶ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح روز بعد در شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید