کد خبر: 328519
۰
۰
نسخه چاپی

مردم برای کمک به کنترل بیماری کرونا عزم و مشارکت جدی داشته باشند

به گزارش قم پرس بهرام سرمست صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور و استانداران برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع «مدیریت تجمعات و ترددها» از امروز در نقاط قرمز آغاز شده است، گفت: این طرح شامل صنوف، ادارات دولتی، اماکن مذهبی و مقدسه، کنترل ورودی‌های شهر و محدودیت تردد شبانه خودروها ی شخصی در زمان‌های اعلام شده متناسب با هر کدام خواهد شد و تمام افراد مربوط موظف به رعایت موارد اعلام شده خواهند بود.

استاندار قم مهمترین مصوبه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را پرداخت یکصد هزار تومان به هر فرد بدون حقوق ثابت و متضرر از اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این پرداخت‌ها چهار ماهه و بلاعوض خواهد بود و به حدود سی میلیون نفر در سراسر کشور تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز پرداخت یک میلیون تومان وام هم به ده میلیون خانوار مصوب شد که به صورت اقساط سی ماهه کسر خواهد شد.

سرمست با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ سلامتی مردم است، افزود: انتظار داریم مردم با مسئولیت پذیری و همراهی به مدت دو هفته به کنترل بیماری کرونا در استان کمک کنند و شاهد کم شدن آمار مبتلایان و فوتی‌ها در روزهای آتی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه بهبود وضعیت موجود کرونای در استان را دارند، ادامه داد: از صداوسیما و سایر رسانه‌ها درخواست دارم در جهت اقناع افکار عمومی تلاش کنند تا این طرح به تحقق کامل برسد.

سرمست با بیان اینکه تمدید، تشدید، یا تسهیل این شرایط بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت است، گفت: تصمیمات وزارت بهداشت دوشنبه هر هفته اعلام خواهد شد و مردم نیز می‌توانند از راه‌های مختلف در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید