تداوم وضعیت قرمز کرونا در تربت‌حیدریه

حسین ابراهیمی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: از زمان اعمال محدودیت‌های جدید برای کاهش شیوع کرونا، اصناف تربت‌حیدریه همکاری مطلوبی داشته‌اند و با گشت‌های مشترک، فعالیت اصناف این شهرستان به صورت روزانه رصد شده و با متخلفان نیز برابر قانون برخورد می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، همکاری بیش از پیش اقشار مختلف مردم در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شمار بیماران بدحال کرونایی در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزایش خواهد یافت و تداوم این وضعیت نیز با توجه به محدودیت امکانات درمانی، علاوه بر بروز مشکلات در ارایه خدمات به بیماران، می‌تواند ضربات جبران ناپذیر به همراه داشته باشد.

ابراهیمی پور، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌ و ‌شوی مداوم دست‌ها را به عنوان سه اصل مهم و تنها راه ‌حل برای عبور از بحران کرونا دانست و ادامه داد: بی‌تفاوتی در مواجهه با کرونا عواقب بسیار ناگوار به همراه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید