آستان قدس رضوی محدودیت زیارت را افزایش می‌دهد

در اطلاعیه روز دوشنبه روابط عمومی آستان قدس رضوی آمده است: بردباری و شکیبایی زایران گرامی در همکاری با خدمتگزاران خود در آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون و مشارکت و همدلی در کمک به هموطنان در قالب رزمایش مواسات، جلوه‌هایی بی‌بدیل از عظمت و بصیرت مردم ایران اسلامی است که در تاریخ ماندگار خواهد شد و از این رو خالصانه قدردان و سپاسگزاریم.

این اطلاعیه می‌افزاید: از زمان آغاز شیوع کرونا، صیانت از سلامتی زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مهم‌ترین اولویت‌ آستان قدس رضوی تبدیل شده و به اذعان صریح مسوولان نظام سلامت و ناظران و کارشناسان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقیق‌ترین شکل ممکن در این بارگاه منور به مرحله اجرا درآمده و به استناد ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای متولی، سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان خدام و زائران این بارگاه ملکوتی، الگوی سایر مراکز و در تراز عالی بوده است که این مهم جز با همکاری و همراهی مردم عزیز میسر نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، در شرایط جدید شیوع کرونا و اعمال محدودیت‎های سراسری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، آستان قدس رضوی ضمن عذرخواهی و دلجویی از زائران عزیز و با اندوه فراوان اعلام می‌دارد به صورت موقت و تا رفع شرایط حاد کنونی، محدودیت‌ زیارت در حرم مطهر رضوی افزایش می‌یابد.

این اطلاعیه می‌افزاید: آستان قدس رضوی از طریق افزایش تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی تلاش می‎کند عموم ارادتمندان حضرت امام رضا (ع) از اقصی نقاط عالم را از انوار قدسی منبعث از بارگاه نورانی امام مهربانی ها و معارف رضوی بهره‌مند نماید.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: از جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علی‌بن موسی الرضا (ع) با آرزوی سلامت و شادابی برای همه ارادتمندان ساحت قدسی اهل بیت (ع) و شفای عاجل بیماران، هم‌میهنان ارجمند را به توسل و تمسک به ساحت نورانی آل الله در کنار توجه جدی به شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای عبور از این بحران عالم‌گیر دعوت می‎نماییم. باشد که پروردگار مهربان، در آسایش را به رویمان بگشاید و سختی اندوهمان را در هم شکند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۵ هزار و ۲۵۵ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید