کد خبر: 328672
۰
۰
نسخه چاپی

۴۳ هزار بازنشسته تامین اجتماعی قم مشمول همسان‌سازی حقوق شدند

علی‌اصغر دادخواه روز دوشنبه با بیان این‌که ۲ شاخص مدت زمان بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی عوامل تعیین‌کننده در فرمول محاسبه متناسب‌سازی است، افزود: محاسبه و پرداخت متناسب‌سازی بر اساس عدالت بیمه‌ای بوده و هر بیمه‌شده متناسب با آورده خود از این مزیت بهره‌مند شده است.

وی اضافه کرد: در خروجی مبلغ متناسب‌سازی، هر کسی که سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه پردازی‌اش بیشتر بوده، سهم بیشتری از این مبلغ دریافت کرده است.

وی ادامه داد: متناسب‌سازی بر اساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده و کف پرداختی ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

دادخواه هدف از اجرای متناسب‌سازی را ارتقاء سطح معیشت مستمری‌بگیران تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: مبلغ متناسب‌سازی به تمام گروه‌های مستمری‌بگیر شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمری‌بگیران تعلق گرفته و بر اساس میزان سابقه پرداختی و آورده‌ای که داشته‌اند محاسبه شده است.

وی با اشاره به این‌که مبلغ‌های متناسب‌سازی متفاوت است، تصریح کرد: سرانه واحدی بین همه تقسیم نشده و مبالغ با توجه به این‌که زمان برقراری مستمری چه زمانی بوده و چه مدت سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند و با چه مبلغی بیمه پرداز بوده‌اند، متفاوت است و قابل مقایسه نیست.

وی افزود: آن‌ها که زمان برقراری مستمری‌شان در سال‌های دورتر بوده حقوقشان افت بیشتری پیدا کرده و در فرمول‌ها از مبلغ بیشتری بابت متناسب‌سازی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: هر فردی مبلغ افزایش را بر اساس محتویات بیمه‌ای و حساب‌های انفرادی خودش بررسی و مشاهده کند؛ اگر فردی تصور کرد مبلغ متناسب‌سازی با فرمول‌ها همخوان نیست همکاران ما از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی به ابهامات هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۱۰۱ بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان قم هستند که ماهانه رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، ۷۸۳ هزار و ۴۳۰ تَن در قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که خدمات مختلف بیمه‌ای و درمانی را دریافت می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید