انسجام بخشی فعالیتها لازمه موفقیت محدودیتهای کرونایی است

ابوالقاسم شفیعی روز سه‌شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ما افزود: برای اجرای بهتر و اثر بخش محدودیتهای کرونایی در گناباد حضور یک فرمانده یا تیم مدیریتی با وحدت فرماندهی لازم است تا با افزایش نظارت بر روند اجرای بهینه طرح نقاط ضعف و قوت و موفقیت آن را بررسی کند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای بهینه طرح محدودیتهای کرونایی ادامه داد: برای اثر بخشی کامل این طرح باید سه محور اصلی شامل کاهش اجتماعات، نحوه برخورد با بیماران کرونایی و بعد از ابتلا به این بیماری مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد و با رویکرد محله محوری از ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی و مشارکت مردم و و بسجیان بیشتر بهره گرفته شود.

این استاد دانشگاه گفت: مهمترین عامل در کنترل و جلوگیری از پیشرفت کرونا، فرهنگ سازی و توجه به مسائل اجتماعی است به طوری که ۸۰ درصد شیوع کرونا با عنایت به این مسائل و ۲۰ درصد با بهره گیری از ظرفیت مراکز بهداشت و درمان رفع می شود.

وی حساس سازی مردم نسبت به تبعات ویروس کرونا را عامل مهم در فرهنگ سازی دانست و افزود: مردم در صورت افزایش نگرانی نسبت به این مساله پروتکلهای بهداشتی را بهتر رعایت می کنند.

شفیعی اطلاع رسانی بهینه نسبت به تبعات بیماری کووید ۱۹ و لزوم افزایش مشارکت بین بخشی و آحاد جامعه در اجرای محدودیتهای کرونایی را دیگر عامل موثر در فرهنگ سازی بهینه در این زمینه ذکر کرد و ادامه داد: مردم با درک بهتر مسائل در رعایت پروتکلهای بهداشتی مشارکت بیشتر خواهند داشت لذا استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن این پروتکلها باید به عنوان یک ضد ارزش در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: باید در کنار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با اعمال محدودیتهای سخت گیرانه تر برای کاهش تردد مردم و جلوگیری از هرگونه تجمع اهتمام داشت.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید