۳۰ بیمار کرونایی در مهریز بستری هستند

به گزارش قم پرس ، دکتر سیدعلیرضا پورمازار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همکاری مردم با مسوولان در اعمال محدویت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب کاهش شیوع این بیماری است و باید این روند تا مهار آن ادامه داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه با کاهش پنجاه درصدی موارد بستری در بیمارستان شهرستان نسبت به هفته گذشته روبرو هستیم و سیر مراجعه به مرکز ۱۶ ساعته شهید بهشتی برای تست‌گیری کرونا کاهش پیدا کرده، ابراز امیدواری کرد این روند برای مهار و پیشگیری ادامه یابد.

این مسوول از اجرای طرح محله‌محور با نام شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره کرونا در منطقه با همکاری نیروهای مردمی خبر داد و یادآور شد: با همکاری بسیج طرح شهید سلیمانی ، اجرا می‌شود که با انجام این طرح نظارت و حمایت از افراد قرنطینه کرونا انجام می‌شود.

پورمازار با بیان اینکه این طرح مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت است گفت: تشدید نظارت بر مقررات بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از راهبردهای اجرای این طرح است.

همکاری مردم ادامه یابد

همچنین فرماندار مهریز گفت: همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا در کنار همت مسوولان در بخش‌های مختلف نقش اصلی را در پیشگیری و کاهش این بیماری دارد و باید تا غلبه نهایی همه وظایف خود را در شهرستان انجام دهند.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: باید همه مردم و مسوولان تابع مقررات ستاد ملی کرونا باشند و از موازی‌کاری که موجب تضعیف برنامه‌ها می‌شود به شدت پرهیز کنند که راه برون‌رفت از بیماری که افرادی زیادی را مبتلا کرده تنها اعمال دقیق محدودیت‌هاست .

این مسوول اظهار کرد: همکاری مردم شهرستان طی روزهای اخیر و اصناف و کارمندان قابل قدردانی است و شاهد فعالیت گروه‌های مردمی و جهادی هستیم که در کنار مسوولان مخلصانه اقدام می‌کنند و باید این وضعیت مناسب بر حسب ضرورت ادامه یابد.

زارع زاده مهریزی گفت: برنامه‌های ستاد پیشگیری و مهار کرونا در منطقه طبق قانون با همراهی مسوولان و مشارکت مردم فداکار ادامه دارد و اگر این روند که هم‌اکنون در منطقه شاهد آن هستیم وجود داشته باشد بدون شک بر بیماری غلبه خواهیم داشت.

برخی افراد قانون‌گریز هستند

همچنین امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه هدف از اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها، حفظ سلامت مردم و کاهش کروناست گفت: اعمال این محدودیت‌ها فقط برای حفظ سلامت است و قانون‌گریزی و رعایت نکردن بعضی اصناف در این وضعیت دهن‌کجی به کادر بهداشت و درمان است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود:در بین محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف تعداد محدودی هستند که مخفیانه مشغول فعالیت هستند و این را زرنگی محسوب نکنند و فقط دهن کجی به کادر بهداشت ودرمان است.

وی ادامه داد:در حقیقت می‌توان گفت که با رعایت محدودیت‌ها ، هم خود و هم دیگران را از خطر ابتلا به این ویروس کشنده در امان نگه می‌داریم و به عبارتی با این کار به سلامت اجتماعی که سلامت دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد، احترام می‌گذاریم و افرادی که رعایت نمی‌کنند حق‌الناس بر عهده آنهاست.

وی تصریح کرد: با استغفار و دعا به جنگ کرونا برویم و در شرایط کرونا، دعا را فراموش نکنیم و استغفار را از یاد نبریم و با خدا انس بگیریم و با قرآن مانوس شویم و با اعتقاد پاک و از روی اخلاص به توسل بپردازند و با خدای خود راز و نیاز کنیم.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید