کد خبر: 328686
۰
۰
نسخه چاپی

جذب عواطف مردم بهترین روش آموزش تعالیم دینی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: حسن بن علی بن محمد (ع) مشهور به امام حسن عسکری یازدهمین امام شیعیان است که به مدت ۶ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت.

وی گفت: حضرت حجة بن الحسن امام زمان علیه السلام یگانه فرزند و جانشین امام حسن عسکری علیه السلام است که بعد از آن حضرت سکاندار کشتی ولایت و امامت شده و امروزه آفتاب وجودش در پشت پرده غیب قرار گرفته است و به اراده خداوند ظهور کرده و جهان را با نور وجودش پر از عدل و داد خواهد ساخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به خصایص بارز امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و افزود: امام عسکری علیه السلام همانند پدران گرامی خود در توجه به عبادت خدا نمونه بود، آن حضرت به هنگام نماز از هر کاری دست می‌کشید و چیزی را بر نماز مقدم نمی‌داشت. ابوهاشم جعفری در این مورد می‌گوید: روزی به محضر امام یازدهم مشرف شدم، امام مشغول نوشتن چیزی بود، وقت نماز رسید، امام نوشته را کنار گذاشته و به نماز ایستاد.

حجت الاسلام جعفرزاده در تبیین تبلیغ عملی امام حسن عسگری (ع) خاطرنشان کرد: عبادت امام عسگری آن چنان قلب‌ها را مجذوب خود می‌کرد که دیگران را به یاد خدا می‌انداخت و حتی افراد گمراه و منحرف را به راه صحیح هدایت و اهل عبادت و تهجد می‌کرد و بدترین افراد در اثر جذبه ملکوتی آن بزرگوار به بهترین انسان‌ها تبدیل می‌شدند.

وی جذب عواطف مردم از سوی امام حسن عسگری (ع) را بهترین روش در آموزش تعالیم دینی عنوان کرد و افزود: فضائل و کمالات معنوی آن حضرت موجب شده بود که دوست و دشمن شیفته آن حضرت شده و از صمیم قلب به آن حضرت ارادت بورزند و وجود گرامی امام را خواسته یا ناخواسته محترم شمارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت دستگیری از نیازمندان و احیای بیش از پیش فریضه انفاق تاکید کرد و افزود: ائمه معصومین علیهم السلام برترین نمونه و اسوه کامل صفات عالیه انسانی بودند، رفتار آنان در همه ابعاد می‌تواند برای پیروانشان درس آموز باشد که یکی از آن صفات زیبا، سخاوت است که در هر جامعه انسانی باید به درستی احیا شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با اشاره به مشکلات معیشتی خانواده‌ها بر اثر تعطیلی اصناف و مشاغل در ایام کرونا اظهار کرد: تصمیمات ستاد ملی کرونا با هدف تأمین سلامت و عافیت هموطنان، بایستی به درستی و با جدیت اجرا شود اما در این میان افراد بسیاری با مشکلات اقتصادی در تأمین معاش زندگی مواجه شده اند که رفع این مشکل، مساعدت مردم نوعدوست و افراد خیر را می‌طلبد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: هزینه‌ای که مردم در اوج سختی‌ها پرداخت می‌کنند تا فشار اقتصادی در زمان شیوع کرونا را از افراد بی بضاعت رفع کنند، در پیشگاه خداوند متعال ارزش بسیار بالایی دارد و باید این روحیه ایثار را حفظ کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید