کد خبر: 328901
۰
۰
نسخه چاپی

نوسازی تجهیزات همگام با جهش تولید در قم دنبال شد

محمود سیجانی روز جمعه ، بیان کرد: صنعت قم طی سال‌های اخیر مسیر نوسازی را به خوبی طی کرده است و بیشتر واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان از تجهیزات پیشرفته و جدید استفاده می‌کنند.

وی افزود: استفاده از ماشین آلات جدید و تجهیزات پیشرفته در واحدهای صنعتی استان علاوه بر افزایش سطح تولید محصولات و تحقق راهبرد جهش تولید، موجب کاهش قابل توجه حجم آلودگی فعالیت‌های صنعتی شده و به حفظ بهتر محیط زیست قم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه برای استقبال هر چه بیشتر واحدهای صنعتی استان از جدیدترین ماشین آلات، ‌ علاوه بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز، روند صدور مجوزهای لازم برای واردات این تجهیزات نیز تسهیل شده است.

سیجانی گفت: برای پیشرفت صنعت استان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد و در این رابطه علاوه بر واردات تجهیزات پیشرفته، از توانایی شرکت‌های دانش بنیان به منظور نوسازی ماشین آلات مورد استفاده در واحدهای صنعتی بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی قم از ظرفیت‌های مطلوبی برای گسترش فعالیت‌های تولیدی برخوردار است که با استقرار صنایع پیشرفته و نوسازی ماشین آلات واحدهای موجود، می‌توان سطح تولید و اشتعال در بخش صنعت استان را بیش از پیش افزایش داد.

تاکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، ‌ تولید و اشتغال دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید