شب‌های شلوغ زیباکنار خرم‌آباد و همراهی با کرونا

به گزارش قم پرس، با گذشت حدود ۱۰ ماه از شیوع بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا تار و پود زندگی ها را با حضور ناخوانده خود شکافته است و هیچ مکان و مرکزی از هجوم ویرانگر این ویروس در امان نیست اما در نهایت ناباوری بازهم عده ای اصرار به تداوم زندگی به سبک دوران پیش از کرونا دارند.

از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا متخصصان وکارشناسان تاکید بر پرهیز از حضور در میان تجمع ها و اماکن شلوغ و پرتردد داشتند و شمار جمعیت بیش از چند نفر را از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری معرفی می کردند اما همچنان عده ای از افراد با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی تلاش دیگران را در جهت مقابله با این بیماری بی اثر می کنند و بار زحمات کادر درمان و مردم و مسولان را سنگین تر می کنند.

دریاچه کیو یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های خرم آباد است که یکی از مکان های تفریحی پرطرفدار خانواده ها و جوانان خرم اّباد محسوب می شود و جوانان این شهرستان در مناسبت ها و ایام فراغت بیش از هر کجا به سراغ این دوست دیرینه خود می روند و خاطرات تلخ و شیرین خود را در کنار ان ثبت و ضبط می کنند.

به طور معمول روزهای پایانی هفته دریاچه کیو و پارک زیبای زیبا کنار مملو از جمعیت و بازدیدکنندگان این جاذبه تفریحی است اما حیرت آور است که با وجود اعمال محدودیت ها و تعطیلی تمام مراکز تفریحی و تجاری و اداری بازهم علاقمندان این دریاچه و پارک زیبا دست از دوستی خود برنداشته اند همچنان گرد آنها جمع شده اند و گویی می خواهند خاطرات روزهای کرونایی را نیز در کنار این دوست روزهای تلخ و شیرین ثبت کنند غافل از اینکه در این دورهمی بزرگ و پرازدحام صدها نفر به دام کرونا خواهند افتاد.

شب گذشته زیباکنار و اطراف دریاچه کیو بازدیدکنندگان شانه به شانه دوستان و خانواده و پابه پای کرونا در کنار دریاچه کیو قدم می زدند و انگار که کرونا هرگز از این مسیر و عبور نکرده است ناباورانه تر این بود که در میان این شمار زیاد جمعیت افراد بدون ماسک و بساط دستفروشان و سفره های شام خانوادگی کم نبود.

برخی از افراد نیز که در ساعات پایانی شب سعی داشتند خود را به این مکان تفریحی پایان هفته در کنار دریاچه کیو برسانند منتظر جای خالی برای پارک خودروها بودند تا مبادا از هم صحبتی و قدم زدنی چند ساعته درکنار دریاچه کیو و پابه پای کرونا محروم شوند.

البته که منظره پاییزی بعد از بارشی چند ساعته زیبایی دریاچه کیو و پارک منحصر به فرد زیباکنار را دوچندان کرده بود و اگر لزوم دور ماندن از تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی نبود به جمع همشهریان دوستداران طبیعت می پیوستم اما کم نبودند افرادی که سعی در ثبت و ضبط عکس ها و فیلم های پاییزی دراین فضای پرتردد داشتند.

در حالیکه متعجب از رفتار همشهریانم با خودم فکر می کردم که شرایط شیوع بیماری به حدی رسیده که ادارات و دستگاه های اجرایی نیز تعطیل شده اند حال چه لزومی به این تفریح و قدم زدن در این مکان پرتردد وجود دارد که متوجه دویدن ۲ کودک به سمت دستفروشی در کناردریاچه شدم سعی کردم با رعایت فاصله با مادر این کودکان که با آرامش خود را به فرزندانش رساند همصحبت شوم اما او نیز مانند دیگر افراد حاضر حضوری چند ساعته را درپارک در این روزهای دور ماندن از فامیل و بستگان مفید می دانست و معتقد بود چون در فضای آزاد هستند خطری افراد را تهدید نخواهد کرد!

برای دور ماندن از این همه رفت و آمد و شلوغی که با قدم های تندتری به سمت خودروی شخصی می رفتم به یاد صحبت دختر کوچکم افتادم که با جملات کودکانه اش تاکنون بارها تکرار کرده که تازمانی که مردم نخواهند کرونا از بین نمی رود.

به هر حال اگرچه حضور ماموران نیروی انتظامی در جهت اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این اماکن ضروری به نظر می رسد اما آنچه که بیش از هر چیز لازم است و اصلی انکارناپذیر است همراهمی وهمگامی مردم برای رهایی از این ویروس نامیمون و نجان جان همه افراد جامعه است.

اکنون بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، به منظور کاهش تعداد بیماران و کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی ادارات در مناطق قرمز استان تعطیل شده اند و این تعطیلی نباید فرصتی برای حضور خانواده ها در نراکز تفریحی باشد.

از ابتدای شیوع کرونا تا چهارم آذر ابتلای قطعی ۵۴ هزار و ۶۷۲شهروند لرستانی به ویروس کرونا و مرگ یکهزار و ۱۱۱ آنان تایید شده بود.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان نارنجی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید