بیماری کووید۱۹ در منطقه مسکن مهر محلات رو به افزایش گذاشت

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، دکتر« بابک نامغ» روز یکشنبه افزود: تراکم جمعیت در این منطقه، راهروهای مشترک، استفاده از آسانسورها از سوی ساکنین و رعایت نکردن پروتکل‌ها، احتمال ابتلا به بیماری کوید ۱۹ را افزایش می‌دهد.
وی اظهار داشت: ضدعفونی مجتمع ها به ویژه دستگیره درها، آسانسورها و راهرو ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات از مهم‌ترین راه‌های کاهش میزان مبتلایان در منطقه مسکن مهر است.
نامغ با اشاره به کاهش سن مرگ و میر و ابتلا به بیماری کوید ۱۹ در محلات اضافه کرد: با گذشت حدود ۹ماه از شیوع کرونا در شهرستان، هم اکنون حداقل سن فوت شدگان دراین شهرستانبه ۳۷سال کاهش یافته، هر چند مسن‌ترین جانباخته، ۹۳سال داشته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: پرهیز از حضور در تجمعات و دور همی های خانوادگی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی راهکار کنترل گسترش بیماری کرونا است.
نامغ بیان کرد: شهروندان اقلام مورد نیاز خود را یکباره از مراکز فروش تهیه کنند تا هر روز از خانه خارج نشوند، ضمن آنکه سالمندان و افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و قلبی و عروقی نباید به هیچ وجه از منزل خارج شوند.
استان مرکزی پس از قم دومین کانون بیماری کرونا در زمستان سال گذشته بود که با همراهی مردم از موج اول و دوم بیماری عبور کرده و اکنون در موج سوم بیماری در زمره استان‌های قرمز کشور قرار دارد.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی قرار دارد

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا هشتم آذر ۹۹ به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید