اجرای طرح ناظران سلامت هلال احمر در بوکان آغاز شد

انور بیادار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور مبارزه با کرونا که به طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" نامگذاری شده با همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی به کسبه و ارائه گزارش روزانه نظارتی به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

رییس هلال احمر بوکان اضافه کرد: این داوطلبان درصورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و مواد ضدعفونی و نبود فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل مجاز هستند که به آنها تذکر لسانی بدهند.

"بیادار" با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۶ نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر بوکان با شبکه بهداشت همکاری دارند، افزود: این افراد در قالب تیم‌های ۲ نفره نظارتی در محله های شهر و در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه اصناف و بازاریان فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مقاطع مختلف و براساس پیشرفت و شیوع بیماری تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز هدف دیگر جمعیت هلال احمر بوکان از اجرای این طرح میان اصناف است.

رییس هلال احمر بوکان در خصوص اقدامات هلال احمر از زمان شیوع کرونا تاکنون افزود: امدادگران، نجاتگران و داوطلبان این سازمان در نخستین گام‌های مقابله با کرونا با برپایی ایستگاه‌های‌ تب‌سنجی در مبادی شهر برای قطع زنجیره انتشار ویروس آستین همت بالا زدند و علاوه بر آن ۸۰۰ بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص در راستای مقابله با شیوع بیشتر کرونا را نیز در این شهرستان توزیع کردند.

هلال احمر بوکان دارای بیش از ۱۰۰ امدادگر آموزش دیده تخصصی در حوزه امداد و نجات، جاده‌ای، کوهستان، سیلاب و اسکان اضطراری است؛ علاوه بر این ۵۰۰ نفر امدادگر، ۵۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر عضو سازمان جوانان در هلال احمر فعالیت دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید