همکاری مردم در هفته دوم اعمال محدودیت‌ها امیدوارکننده است

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای قطع زنجیره انتقال کرونا در ادارات و سازمان‌ها برگزار شد؛ افزود: به منظور صیانت و حفاظت از سلامت جامعه و به ویژه جلوگیری از شیوع کرونا براساس مصوبه ستاد ملی، مراجعین برای دریافت خدمات از ادارات و دستگاه های خدمات رسان باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی افزود: تشخیص سوابق بیماری مراجعین برای حفظ سلامت جامعه لازم است و چنانچه فرد آزمایش مثبتی داشته باشند باید حتماً قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تداوم روند محافظت و صیانت از سلامت مردم با همراهی و همکاری همه آحاد میسر می شود؛ خاطرنشان ساخت: راهکار اصلی مبارزه با بیماری کرونا تغییر سبک زندگی، رعایت توصیه های بهداشتی و تقویت مسوولیت پذیری اجتماعی است و اگر این مهم رعایت نشود، فرد مبتلا می تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.

مقام ارشد استان تأکید کرد: امروز شاهد هستیم میزان همدلی در جامعه بیشتر شده و باید همه احساس مسوولیت کنند که می توانند در کنترل این بیماری با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و کاهش ترددها به سلامت عمومی کمک کنند.

وی گفت: با توجه به ضرورت کاهش ترددهای درون‌شهری و تراکم مسافر در وسایل نقلیه عمومی و اختیار پیش‌بینی‌شده در مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها با حضور حداکثر یک ‌سوم کارکنان در ادارات، مدیران می توانند نسبت به کاهش حضور کارکنان در هفته جاری به کمترین میزان ممکن اقدام کنند و صرفاً کارکنانی که با تشخیص بالاترین مقام مسوول هردستگاه ضرورت حضور آنان احراز می‌شود در اداره‌ها حاضر و سایر کارکنان تعطیل شوند.

استاندار کرمانشاه از روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوتی های با ابتلای قطعی به کرونا در آذرماه خبر داد و گفت: باتوجه به محدودیت های ایجاد شده در ۳۰ روز گذشته این روند تداوم داشته و جای امیدواری دارد اما باید با همراهی بیشتر استفاده از ماسک را به عنوان اقدامی پیشگیرانه در اولویت قرار دهیم و جدا از محدودیت ها دورهمی و شب نشینی ها را تعطیل شود.

بازوند در ادامه به لزوم خودمراقبتی بیشتر تأکید کرد و از مردم درخواست کرد در صورت بروز هرگونه علایمی از حضور در محافل خانوادگی و عمومی جداً خودداری کنند.
تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان پنج نفر بوده که با این تعداد مجموع جان‌باختگان به هزار و ۲۴۵ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز شنبه به ما افزود: این پنج نفر شامل ۲ نفر در شهرستان جوانرود، یک نفر شهرستان کنگاور، یک نفر شهرستان هرسین و یک نفر شهرستان اسلام آبادغرب است.
به گزارش قم پرس، در آبان ماه تعداد فوتی های بیماران کووید ۱۹ در استان کرمانشاه به ۲۴ هم رسید.
محمدی همچنین گفت: در شبانه روز گذشته ۶۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۷۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید