کد خبر: 329161
۰
۰
نسخه چاپی

ذخیره کالاهای اساسی قم اطمینان بخش است

مهراد غضنفری روز یکشنبه در بازدید از انبار ذخیره سازی کالاهای اساسی استان، افزود: ذخیره کالاهای اساسی و پرمصرف مردم اولویت اصلی در ستاد تنظیم بازار استان است و پیش شرط این مساله هم مکان مناسب برای ذخیره سازی است.

وی بیان داشت: برای راه اندازی انبار جدید ذخیره کالاهای اساسی قم ۲ میلیارد تومان هزینه شده و با بهره برداری از این مرکز استان قم می تواند سهم خود از سهمیه های ملی را با اطمینان کامل در داخل محدوده خود ذخیره و توزیع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ تن برنج و ۶۰۰ تن شکر در این انبار در حال نگهداری است.

غضنفری تاکید کرد: در رابطه با شکر هیچ گونه کمبودی در قم وجود ندارد و این محصول به میزان لازم ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: به خاطر مشکل ترخیص روغن خام در بنادر و طولانی شدن روند فرآیند تولید این محصول در کشور برخی مشکلات در کل استانها به وجود آمد که این معضل در قم به خاطر پیش بینی های فنی کمتر از سایر استانها نمود پیدا کرد.

وی ابراز داشت: اولویت استان در توزیع روغن استفاده خانگی در سطح فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید محلی سوق داده شد.

وی یادآور شد: در روزهای آتی با دریافت بقیه سهم استان قم در بخش روغن، فرآیند عرضه و تقاضای این محصول به شرایط معمول باز خواهد گشت.

غضنفری، بازار مرغ استان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مصوبه تنظیم بازار استان بر توزیع این محصول با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، افزود: ازطرف دیگر مرغداران قمی با ارائه مستندانی بیان می کنند که در قبال دریافت نهاده های دامی می توانند محصول خود را توزیع کنند و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از نهاده ها تحویل داده نشده است.

به گفته وی، بر همین اساس یک مدلی در استان تعریف شد که بر اساس میزان و مقدار تحویل نهاده، مرغ گرم باید در بازار توزیع شود.

غضنفری با بیان اینکه متوسط مصرف روزانه مرغ در قم ۶۰ تن است، عنوان کرد: با اجرای این مدل روزانه ۳۰ تن مرغ توزیع شده و برای جبران کسری موجود هم از ظرفیت مرغ های منجمد تولید داخل کشور استفاده شده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۳۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تن مرغ منجمد در بازارهای قم توزیع شده و از مردم درخواست داریم در این شرایط، ستاد تنظیم بازار قم را یاری کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید