کد خبر: 329162
۰
۰
نسخه چاپی

التزام مرغداران به رعایت قرنطینه/ تامین واکسن آنفولانزای پرندگان

به‌گزارش خبرنگار خبرنگارما، مهدی رفیعی ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی، گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در قم تمام مرغداری‌ها قوانین قرنطینه را به طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: هر چند تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم مشاهده نشده، اما واکسن موردنیاز به اندازه کافی در استان تأمین شده و لازم است تمام مرغداری‌ها نسبت به رعایت قوانین قرنطینه اهتمام جدی نشان دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کامل مرغداری‌های استان قم گفت: تیم‌های پایش تالاب‌ها و مرغداری‌ها با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل شده و این پایش ها به طور منظم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تشدید قوانین قرنطینه در مرغداری‌ها، گفت: همه مرغداری‌ها ملزم شده‌اند در ورودی‌های خود دوش نصب کنند تا تمام افراد با رعایت کامل موارد بهداشتی وارد مرغداری‌ها شوند و باید از ورود خودروها به داخل مرغداری‌ها جلوگیری شود.

رفیعی پرندگان مهاجر و خوراک آلوده را عامل شیوع این بیماری دانست و افزود: ساکنان روستاها به هیچ وجه طیور خود را در معرض مواجهه با پرندگان مهاجر قرار ندهند و مردم نیز از خرید هرنوع پرنده از دوره گردها جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به سابقه شیوع این بیماری در سنوات گذشته و ضربه اقتصادی به مرغداران گفت: سال ۹۶ حدود هفت میلیون مرغ به علت این بیماری در قم تلف شدند، اما از سه سال گذشته تاکنون موردی از این بیماری در قم مشاهده نشده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید