۳۳۵ واحد خصوصی حوزه سلامت کرمانشاه مشمول دریافت تسهیلات کرونا است

«ذوالفقار غلامحسین‌پور» روز سه‌شنبه به ما افزود: سهم تمام بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در سطح استان کرمانشاه از اعتبار تخصیص یافته ۶۸۰ میلیارد تومان است که باتوجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحدهای خصوصی حوزه سلامت تسهیلات ویژه کرونا برای این واحدها درنظر گرفته شده است.

او گفت: این تسهیلات به موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط اختصاص می یابد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۳۹ موسسه این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و در مجموع پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به موسسه های آسیب دیده از کرونا در حوزه سلامت پرداخت شده و تعداد ۱۱ موسسه دیگر در دست اقدام و پیگیری است.

غلامحسین‌پور، توضیح داد: میزان تسهیلات به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان است که بانرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه و با تنفس سه ماهه در نظر گرفته شده است.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در خصوص جذب اعتبارات فنی اعتباری بخش خدمات، مبلغ چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به سه پروژه بخش خصوصی حوزه سلامت اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: ۱۷ پروژه بخش خصوصی در حوزه سلامت در حال فعالیت است و با اجرای این پروژه ها تعداد هزار و ۸۵۴ نفر مشغول به کار خواهند شد.

او همچنین اضافه کرد: در حوزه سامانه رصد اشتغال نیز میزان اشتغال مورد انتظار براساس سند اشتغال استان در سال ۹۹ برای حوزه سلامت ۸۶۷ نفر بوده که تاکنون تعداد هزار و ۳۷۴ نفر معادل ۱۵۸/۴ درصد محقق شده است.

وی افزود: این در حالی است که امسال تعداد سه هزار نفر در حوزه سلامت اشتغال ایجاد شده اما هنوز موفق به ثبت تعداد موارد باقی مانده در سامانه رصد نشده ایم و در حال انجام است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید