شمار بستری‌های کرونا در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش قم پرس، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: براین اساس شمار قابل توجهی از ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی پیش بینی شده برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان خالی و اورژانس‌ها و بخش‌های بستری نیز خلوت تر شده‌است.

وی بیان کرد: این روند کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر ناشی از اعمال محدودیت‌های آبان ماه است و انتظار می‌رود نتیجه مطلوب محدودیت‌های ۲ هفته اول آذر ماه منجر به ادامه روند کاهش جمعیت بستری در بیمارستان‌ها را به دنبال داشته باشد.

کشمیری ادامه داد: حفظ این دستاورد مهم منوط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت نکردن در تجمع‌ها، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است که همواره باید مورد توجه مردم و دستگاه‌های اجرایی باشد چون هر گونه ساده انگاری باعث می شود که در فصل زمستان شرایط ما سخت تر شود.

وی اظهار کرد: محدودیت‌های ۲ هفته گذشته باعث کاهش قابل توجه رفت و آمدها، حضور افراد در شب نشینی‌ها و میهمانی‌ها شدهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون ۱۶هزار و ۹۲۳ نفر است و مجموع جان‌باختگان بیماری کوید 19 نیز تا ۱۱ آذرماه جاری به ۸۱۱ تن رسیده‌است که از این تعداد ۸۰۷ نفر مورد مثبت قطعی و ۴ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.

وی در باره فعالیت آزمایشگاه‌ها در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه آزمایشگاه دولتی (شامل ۲ واحد در بوشهر و یک واحد در برازجان) و یک واحد آزمایشگاه خصوصی در بوشهر ویژه آزمایش ویروس کرونا راه‌اندازی شده و براساس برنامه ریزی انجام شده بزودی یک واحد دیگر نیز در جنوب این استان با همکاری وزارت نفت راه‌اندازی می‌شود.

کشمیری در باره توزیع کیت‌های آنتی ژنی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار کیت آنتی ژنی وارد کشور شده‌است و کار توزیع آنها از هفته گذشته آغاز و ۱۰ استان آنها را دریافت کرده‌اند و مابقی استان‌ها نیز تا هفته آینده متناسب با جمعیتی که دارند، دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از کیت‌های آنتی ژنی بسیار ساده و طی نیم ساعت جواب تست مشخص می‌شود و از این نوع کیت‌ها در طرح شهید سلیمانی برای پیدا کردن افرادی که در تماس با افراد مثبت هستند به کار گرفته می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید