گناباد از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت

حامد قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به کاهش رده خطری، تعدادی از شهرستانها در کشور از جمله گناباد از وضعیت قرمز به نارنجی، محدودیتها بر مبنای این مساله تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: در وضعیت نارنجی شیوع ویروس همه گیر کرونا همچنان برخی از محدودیتها اعمال می شود و محدودیتها از رده شغلی ۲ و سه و چهار تنها برای رده سه و چهار اجرا می شود و مشاغل دسته ۲ علاوه بر گروه یک که از قبل فعالیت داشتند مجاز به فعالیت خواهند بود.

فرماندار گناباد گفت: دستور العمل کاهش محدودیتهای اصناف تاکنون ابلاغ نشده است که بعد از اعلام از طریق ستاد کرونا در سطح استان خراسان رضوی به واحدهای صنفی ابلاغ می شود.

قربانی افزود: در وضعیت نارنجی کرونا تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاهها و حوزه های علمیه و مراکز خصوصی آموزشی و مدارس و اجتماعات فرهنگی و آیینی مانند نماز جمعه و مذهبی همچنان تعطیل هستند.

وی ادامه داد: محدودیتهای تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد به قوت خود باقی و تردد بین شهری هم برقرار است و جرائم ورود خودروها به شهرستان گناباد مشمول مناطق با رنگ نارنجی شده ولی با قوت اعمال می شود.

فرماندار گناباد گفت: اصناف دسته یک نظیر سوپرمارکتها، میوه فروشی ها و نانواییها که تاکنون تحت هیچ گونه محدودیتهای کرونایی نبودند، مشمول طرح سختگیرانه تری قرار می گیرند و در صورت رعایت نکردن پروتکلها و الزامات بهداشتی مهر و موم می شوند.

قربانی افزود: تغییر رنگ گناباد از وضعیت قرمز به کرونا با اهتمام مردم و اصناف و رعایت پروتکلهای بهداشتی محقق شده و باید تلاش کرد که این وضعیت همچنان با مشارکت مردم بهبود یابد و به رنگ زرد و سفید و عادی بازگردد ولی در صورت کوتاهی آحاد جامعه و رعایت نکردن این پروتکلها دوباره گناباد در وضعیت قرمز قرار می گیرد و محدودیتهای سختگیرانه تر اعمال می شود.

دکتر جواد باذلی رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم به خبرنگار ما گفت: تغییر رنگ این شهرستان از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا خوشحال کننده است ولی اگر مردم مراقبت لازم را ادامه ندهند دوباره به وضعیت قرمز باز می گردیم و برای رسیدن به وضعیت سفید و عادی همچنان نیازمند همراهی مردم هستیم.

با فوت چهار تن از بیماران با تست مثبت کرونا تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد (گناباد و بجستان) در روز سه شنبه به ۲۰۰ تن افزایش یافت و هم اکنون ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۶۲۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید