حدود ۲ هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی بوکان برگشت داده شدند

سرهنگ سلمان حیدری روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان بوکان که به نوعی مبدا ورود به استان‌های غربی کشور از طرف استان کردستان به شمار می‌رود از سوی ماموران پلیس به‌صورت شبانه‌روزی تحت کنترل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرها ممنوع است، افزود: تردد خودروهای غیربومی طی این مدت تنها با برگه‌های تردد امکان‌پذیر است و تردد خودروها غیرمجاز در شهرهای با وضعیت قرمز تا یک میلیون تومان جریمه همراه خواهد بود.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در همین راستا و به دنبال اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای خودروهای غیربومی و تمرد برخی از رانندگان، تاکنون ۱۱۸ دستگاه خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند.

وی بیان کرد: محدودیت ورود خودروهای غیربومی به شهرستان بوکان همچنان پابرجاست و در صورت ورود غیرقانونی خودرویی به حوزه استحفاظی بوکان طبق قانون ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه مردم باید محدودیت‌ها را جدی گرفته و از تردد غیرضروری خودداری کنند، گفت: نظارت پلیس بر تردد خودروها به صورت هوشمند است و متوقف نکردن احتمالی خودروهای متخلف به معنی بی‌توجهی به تخلف آنها نیست.

وی افزود: محدودیت‌های جدید کرونایی که از اول آذرماه همزمان با سراسر کشور و براساس وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد در این شهرستان نیز آغاز شده است، به لحاظ نحوه اجرای محدودیت‌ها هیچ تفاوتی با سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور ندارد.

فرمانده انتظامی بوکان ادامه داد: با توجه به اینکه حفظ سلامت و صیانت از شهروندان برای مسوولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برخورد با خودروهایی که قانون ستاد کرونا را رعایت نکنند برابر با مصوبات تعیین شده خواهد بود.

وی گفت: پلیس در جهت کنترل ترددهای غیرمجاز و مقابله با زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت شبانه‌روزی در مبادی‌ ورودی این شهرستان مسقر است.

فرمانده انتظامی بوکان خدمت به همنوعان و ارج نهادن به سلامتی هموطنان را از اولویت‌های نیروی انتظامی بر شمرد و افزود: شهروندان گرامی از ترددهای غیرمجاز پرهیز کنند چون که ترددهای غیرمجاز توسط پلیس کنترل شده و تذکرات لازم از طریق پیامک به شهروندان اعلام می‌شود.

به گزارش قم پرس، براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی به دیگر شهرهای کشور و همچنین خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

بوکان با ۲۸۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و در وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید