کد خبر: 329220
۰
۰
نسخه چاپی

۱۱۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع قم جذب شد

محمود سیجانی روز سه شنبه در پایان سی و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم اظهار داشت: مجموع سهمی که برای قم در نظر گرفته شده ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۲۵۰ میلیارد ریال بیش از این مبلغ جذب و پرداخت شده است.

رئیس صمت قم همچنین با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ از سه درصد یارانه نیز برخوردار می باشد گفت: نرخ سود این تسهیلات چه به صورت سرمایه در گردش و چه به صورت سرمایه ثابت ۱۵ درصد است.

وی افزود: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش برای تثبیت اشتغال و سرمایه ثابت برای ایجاد اشتغال پرداخت شده و طبق اعلام کمیته نظارت بر تسهیلات، این میزان تسهیلات پرداختی نیز باعث ثابت ماندن شغل ۲ هزار و ۵۳ تَن در واحدهای صنعتی استان شد.

سیجانی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات همچنین اشتغال ۸۳ نفر را در پی داشته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مهلت داده شده به استان ها مبنی بر اینکه اگر تا پایان آبان ماه استانی سهم خود از این تسهیلات را جذب نکند به استان هایی که جذب بیشتری داشتند تخصیص داده شود امیدواریم از ابتدای آذرماه که موضوع به صورت گلوبال درآمده است بتوانیم برای سایر واحدهای صنعتی استان که متقاضی این تسهیلات هستند از سهم استان های دیگر جذب کنیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید