میاندوآب رتبه دوم استانی را در رعایت محدودیت‌های کرونایی کسب کرد

حسام شیرازه‌محبت روز سه‌شنبه در جلسه مقابله با کرونای میاندوآب با قدردانی از مردم و اصناف در همراهی و همکاری در رعایت محدودیت‌های اعلام شده، اظهار داشت: کسب این رتبه در رعایت محدودیت‌هایی شامل تردد شبانه، تعطیلی واحدهای مشمول محدودیت‌ها (گروه ۲، سه و چهار ) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که نشان از شعور اجتماعی قابل تحسین مردم این شهرستان دارد.

فرماندار میاندوآب‌ با اشاره به اینکه ۹۸ درصد اصناف این شهرستان فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند، گفت: در بحث رعایت موارد بهداشتی ۹۲ درصد و ترددهای شبانه ۹۰ درصد محدودیت‌ها رعایت شده است که نتیجه آن کاهش ابتلایان و فوتی‌ها براثر کرونا در این شهرستان است.

۶۳ دستگاه خودرو در ورودی‌های شهر جریمه یک میلیون تومانی شده‌اند

شیرازه‌محبت همچنین با قدردانی از دستگاه‌های متولی در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در میاندوآب بیان کرد: از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی ۶۳ دستگاه خودرو در ورودی‌های شهر جریمه یک میلیون تومانی شده‌اند و به تعداد زیادی نیز تذکر داده شده‌است.

وی با بیان اشاره به راه‌اندازی قرارگاه "شهید سلیمانی" برای مبارزه با ویروس کرونا،در این شهرستان، اظهار داشت: با اجرای این طرح که محله محور است افراد مبتلا ناچار نخواهند شد که برای خرید از خانه بیرون بیایند بلکه توسط نیروهای داوطلب این نیاز آنان رفع خواهد شد و با این شیوه تردد آنان در شهر کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین با رصد علایم مبتلایان، آنان از مراجعه به بیمارستان ترس نخواهند داشت چرا که یکی از معضل‌ها در بحث کرونا خود درمانی است و این در حالیست که این ویروس هنوز داروی خاصی نداشته و اجماع کلی هم در دنیا در موضوع درمان آن وجود ندارد و با خوددرمانی هم نه تنها بهبودی حاصل نمی‌شود بلکه به سایر قسمت‌های بدن نیز آسیب می‌رسد.

شیرازه‌محبت با بیان اینکه کشف راه‌های درمان یک بیماری ساده سال‌ها وقت می‌برد، افزود: در بحث پیچیده کرونا نیز با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی افراد داوطلب با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی، مبتلایان را ملزم به مراجعه به بیمارستان در ظاهر شدن علایم خواهند کرد تا با درمان موثر از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید- ۱۹ کاسته شود.

وی با تاکید بر حفظ سلامتی مردم، اضافه کرد: یکی از آیتم‌های قدرت یک کشور جمعیت آن است و باید در برابر این ویروس از شهروندان که سرمایه اجتماعی و آینده این شهرستان هستند محافظت شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مراجعه به موقع به مراکز درمانی یکی از راه‌های پیشگیری از کروناست، گفت: در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی، ساماندهی و بکارگیری جوانان و سمن‌ها توسط اداره ورزش و جوانان که متولی اصلی است با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیگیری شود.

بخشداران، دهیاران را به توجیه اهالی روستاها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ملزم کنند

وی با بیان اینکه بخشداران هم دهیاران را به توجیه اهالی روستاها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ملزم کنند، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها نیز با همکاری یکدیگر در راستای افزایش حساسیت‌ها در برابر کرونا تلاش کنند تا از سوی مردم عادی‌انگاری نشود که در این صورت باز هم شاهد افزایش تعداد مبتلایان و به مراتب افزایش موارد مرگ و میر خواهیم بود.

"شیرازه محبت" با اشاره به وظیفه و رسالت خبرنگاران در فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد: آیین شب‌ یلدا باید امسال به گونه متفاوتی برگزار شود و مردم در خانه‌های خود این شب را برگزار کنند تا شیب و روند نزولی کنونی آمار مبتلایان و موارد فوتی حفظ شود.

وی همچنین با انتقاد از فعالیت مخفیانه برخی از اصناف که با کرکره‌های نصفه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: باید از سوی اتاق اصناف و اداره صنعت،معدن و تجارت با این اصناف برخورد شود.

توزیع کالاهای اساسی باید در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار شهر تمرکز شود

وی همچنین با قدردانی از اداره صمت در توزیع کالاهای اساسی نیز گفت: باید در این راستا نیز به مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار شهر تمرکز شود تا اقلام اساسی که در این مناطق که مشکلات اقتصادی در آنجا حادتر است، توزیع شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با قدردانی از مردم و به ویژه صنوف مختلف این شهرستان در راستای رعایت محدودیت‌ها و مبارزه با کرونا، اظهار داشت: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون هفت هزار و ۵۷۵ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در میاندوآب شناسایی شده‌اند.

سهراب حیدری با بیان اینکه ۷۷ درصد از مبتلایان ساکن شهر و مابقی ساکن روستا هستند، افزود: از تعداد مبتلایان قطعی ۲ هزار و ۶۵۹ نفر در بیمارستان عباسی بستری و ۲۳۴ نفر نیز تا امروز فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ سال بالاترین رنج مبتلایان را در شهرستان داراست، ادامه داد: طی چند روز اخیر تعداد مبتلایان و بستری‌ها به ویژه بستری در ICU و فوتی‌ها نیز کم شده است.

حیدری با بیان اینکه ۴۸ واحد متخلف پلمب و به بیش از ۲۵۰ مورد تذکر کتبی داده شده است، گفت: در مجموع مردم این شهرستان با مشارکت ۹۵ درصدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی رتبه دوم استانی را کسب کردند.

در این جلسه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی، رییس شبکه دامپزشکی در رابطه با بازارهای دواب و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب‌ در خصوص توزیع کالاهای اساسی در این شهرستان توضیحاتی ارایه دادند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید