۱۰ درصد بیماران کرونایی نیشابور قرنطینه را رعایت می‌کنند

دکتر محسن عظیمی‌نژاد پنجشنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: از شنبه هفته آینده طرح غربالگری در ورودی ادارات شهرستان اجرایی می‌شود و از طریق کد ملی، افراد مبتلا به کرونا که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند شناسایی و جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: هزینه درمان یک بیمار کرونایی به طور متوسط ۴۰ تا ۴۵ ‌میلیون ریال و بیماران آی.سی.یو ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای داروهای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های نیشابور هزینه شده که این مبلغ شامل بیمه نمی‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تغییر رنگ وضعیت شهرستان نیشابور یک فرصت و همچنین یک تهدید است زیرا اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان ادامه پیدا کند ظرف سه هفته آینده به وضعیت زرد می‌رسیم و در غیر این صورت اگر دوباره تجمع و دورهمی‌ها شروع شود به وضعیت قرمز خواهیم رسید که مدت زمان آن کوتاه مدت نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ شبانه‌روز است که در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و اگر عده معدودی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند عواقب آن دامنگیر همه افراد جامعه می‌شود.
عظیمی نژاد ادامه داد: اگر به وضعیت زرد برسیم امکان برگزاری گردهمایی‌ها با رعایت موارد بهداشتی ممکن می‌گردد و پس از رسیدن به وضعیت نارنجی ۲ هفته فرصت خوایم داشت تا با بررسی آمار میزان موفقیت را اندازه‌گیری کنیم و در حال حاضر هم شیب نزولی آمار مبتلایان بسیار آرام است.
وی گفت: آبان امسال مرگبارترین ماه شیوع کرونا بود. در این ماه بیش از ۹ هزار آزمایش PCR با نمونه‌های جمع‌آوری شده از ۱۰ مرکز در نیشابور و فیروزه و زبرخان انجام‌ شد و از ابتدای شیوع کرونا ۱۰ نوزاد مبتلا به کرونا در نیشابور به دنیا آمده و ۱۰مادر باردار داشته‌ایم که از این تعداد ۲ نوزاد و ۲ مادر فوت کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: ۱۴ درصد از بیماران کرونایی بستری‌ شده در این شهرستان و ۲۰ درصد از بیماران کرونایی فوت شده مبتلا به دیابت و سه درصد از بیماران بستری شده و چهار درصد از فوت شدگان مبتلا به آسم بوده‌ و در مناطق زیرپوشش این دانشکده به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت هشت نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.
وی ادامه داد: نارنجی شدن وضعیت نیشابور به معنای کاهش خطر کرونا نیست و اگر شهروندان با سهل‌انگاری مقررات بهداشتی را رعایت نکنند زمستانی سیاه‌تر از پاییز در پیش رو خواهیم داشت.
عظیمی نژاد گفت: سردرد هم به علایم کووید ۱۹ افزوده شده و باید مراقب سردردهایی که به راحتی رفع نمی شوند باشیم.
شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید