۵۰۰ کیت تشخیص کرونا برای تالش تامین شد

بختیار حیدرنیا عصر پنجشنبه به خبرنگار ما گفت: ۱۳ پایگاه خدمات جامع سلامت اعم از مراکز بهداشت شهری، جوکندان، لیسار، خطبه سرا ،حویق، خلیف آباد، اسالم، خرجگیل و یاری محله آماده اند تا آزمایش تشخیص فوری کرونا را انجام دهند.

وی افزود: در طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا در تالش، ۲۳۵ تیم به درب منازل مراجعه می کنند و با توجه به همکاری مردم در قالب هر خانه یک سفیر سلامت، کوچکترین علامت بیماری مشکوک به کرونا به تیم ها اطلاع داده می شود و اقدامات قرنطینه و درمان انجام می گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان تالش از مردم درخواست کرد با سفیران بهداشت در اجرای طرح غربالگری کرونا تا قطع زنجیره انتقال بیماری با تمام توان همکاری کنند.
وی شایعه تجویز دارو و فوت بیمار کرونایی در اثر آن در بیمارستان را تکذیب کرد و گفت: داروی خاص و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد و اگر دارویی برای کمک به بهبود حال بیماران استفاده شود، بر اساس استانداردها و مستندات وزارت بهداشت و درمان است.
وی افزود: احتمال دارد بعضی داروها برای برخی بیماران عوارض ایجاد کند و به عنوان مثال، قرص کلوروکین که برای درمان کوید ۱۹مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است عوارض قلبی ایجاد نماید اما همکاران ما قبل از تجویز، اطلاعات لازم را از بیمار گرفته و سپس برای بیمار دارو تجویز می کنند.

شیوع ویروس کرونا همه کشورها را با خسارات مالی و جانی رو به رو کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، خودداری از تجمعات مردمی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است و تالش طی هفته جاری به شمار شهرهای وضعیت قرمز کرونا افزوده شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید