کد خبر: 329382
۰
۰
نسخه چاپی

تکذیب شایعات مربوط به وضعیت آیت الله مصباح یزدی

خبرنگار ایرنا دقایقی پیش از یک منبع موثق نزدیک به آیت الله مصباح یزدی کسب اطلاع کرد که وضعیت بیماری ایشان از صبح امروز تاکنون هیچگونه تغییری نکرده و ثابت است و همه شایعات را تکذیب می کنیم.

این منبع از دفتر ایشان در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره ) در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در فضای مجازی با اهداف و انگیزه های خاص به این شایعات کذب دامن می زنند که از منابع قانونی و امنیتی، پیگیری خواهیم کرد.

این منبع موثق اظهار داشت: متاسفانه گاهی برخی مراکز در فضای مجازی نیز تحت تاثیر شایعات، اقدام به بازنشر می کنند که جای تاسف دارد.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی در پستی نوشت: دوستداران حضرت آیت الله مصباح یزدی مکررا جویای وضعیت سلامتی ایشان هستند، با توجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلاء، شاگردان، دوستان و عموم ولایتمداران و علاقمندان به ایشان تقاضا داریم با توسل به ذیل عنایت ائمه اطهار (ع) برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند.

بعد از درج این خبر شایعات در فضای مجازی شدت پیدا کرده است وبرخی کانال ها از به کما رفتن این عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی( ره) خبر داده بودند و بعضی نیز به شایعات فوت دامن می زدند.

اما عصر امروز پنجشنبه 13 آذرماه نیز حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی در ارتباط با آخرین وضعیت جمسانی آیت الله مصباح یزدی خطاب به مردم در کانال اینستاگرام در یک فایل صوتی گفت: من امرو صبح خدمت آیت الله مصباح در منزل رسیدم و ضمن ارائه گزارشی از محبت ها و توسلات و دعاهایی که مومنان، دوستداران و ولایت مداران در این مدت داشتند را خدمت ایشان عرض کردم. آیت الله مصباح ضمن تشکر از همه اقشار که از داخل و خارج جویای احوال ایشان بودند، با همان نگاه الهی و توحیدی همه اینها را جر نعمت های الهی شمردند و به ما توصیه کردند قدر این نعمت ها را بدانید.

او در این فایل صوتی ادامه داد: روند درمان آیت الله مصباح به طور معمول در منزل در جریان است و جا دارد از همه متخصصان و پزشکان جدید و سنتی که در طول این مدت اقدامات پزشکی و توصیه ها و تحویزهای لازم را انجام داده تشکر کنم. این جریان همچنان ادامه دارد و مساله حاد جدیدی پیش نیامده ولی همچنان نیاز به ادامه مداواها و اقدامات پزشکی است که الحمدالله در جریان است

فرزند آیت الله مصباح در ادامه خاطرنشان کرد: "برخی از شایعاتی که این روزها در فضای مجازی و جامعه پخش می شود و ایجاد نگرانی می کند خواهش می کنم دوستان اخبار این مطلب را صرفا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح در اینترنت و فضای مجازی دنبال و به شایعات و اخبار دیگر توجه نکنند. امید است خداوند متعال هر چه زودتر دعای مومنان را در حق همه بیماران بویژه آیت الله مصباح مستجاب کرده و خبرهای بهتر و خوبی را بشنویم. همه اقدامات متوقف به اراده الهی است و همچنان به دعاها و توسلات مومنین نیازمند هستیم".

روز گذشته نیز دفتر آیت الله مصباح یزدی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: "در پی انتشار خبر بیماری حضرت آیت الله مصباح یزدی، شایعات و اخبار نادرستی در این باره منتشر شده که موجب نگرانی دوست‌داران معظم له شده است.ضمن تأکید بر این که تنها منبع موثق اخبار صحیح در اینباره، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آثار آیت الله مصباح به نشانی MESBAHYAZDI.IR می‌باشد، به اطلاع می‌رساند مشکل ایشان ضعف مفرط جسمانی به دلیل ادامه و تشدید بیماری گوارشی است و در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند.در انتها بار دیگر از همه علاقمندان درخواست دعا و توسل برای شفای کامل و عاجل ایشان داریم".

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی مجتهد، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان برجسته حوزهٔ علمیهٔ قم است. /

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید