اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای نارنجی و زرد خوزستان

رضا نجاتی جمعه در گفت وگو با ما اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خوزستان از شرایط قرمز کرونا خارج شده و روز گذشته موردی از فوتی بر اثر این بیماری در استان نداشتیم.

وی با اشاره به شرایط شهرستان‌ها از لحاظ همه گیری کرونا، افزود: در حال حاضر از ۲۷ شهرستان در خوزستان، ۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد هستند.

نجاتی اضافه کرد: شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بهبهان، لالی، هفتکل، رامشیر و شوشتر در شرایط نارنجی و شهرستان‌های آغاجاری، اندیکا، باغملک، باوی، ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمزف شادگان، شوش، مسجدسلیمان، هندیجان، هویزه، کارون و گتوند در شرایط زرد قرار دارند.

وی با تشریح محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های نارنجی و زرد، گفت: در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند ولی مشاغل گروه ۳ و ۴ همچنان تعطیل هستند.

نجاتی افزود: در شهرستان‌های نارنجی ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهرستان نیز با یک سوم کارکنان فعالیت کرده و مابقی به صورت نوبت کاری خواهند بود، در ادارات خدمات دهنده همچون بانک‌ها نیز ۵۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر باشند و مابقی در صورت نیاز با صلاحدید مدیران به صورت حضوری یا غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در شهرستان‌های زرد مشاغل گروه یک و ۲ و ۳ مجاز به فعالیت و شهرستان‌های گروه ۴ همچنان تعطیل هستند.

نجاتی اضافه کرد: در شهرستان‌های زرد کارکنارن ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهرستان نیز با دو سوم کارکنان فعالیت کرده و مابقی به صورت نوبت کاری خواهند بود، در ادارات خدمات دهنده همچون بانک‌ها نیز ۱۰۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: در شهرستان‌های زرد مشاغل گروه یک و ۲ و ۳ مجاز به فعالیت و شهرستان‌های گروه ۴ همچنان تعطیل هستند.

نجاتی تاکید کرد: شیوه نامه اجرایی فعالیت مشاغل و ادارات به سازمان صمت و فرمانداری‌ها و ادارات ابلاغ شده است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان همچنین گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد در شهرهای نارنجی تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه دارد و در صورت تصمیم گیری جدید درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: در شهرهای نارنجی خوروهای با پلاک بومی اجازه خروج و خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود ندارند و رفت و آمد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است.

نجاتی اضافه کرد: ساکنان اهواز که خودروی با پلاک غیربومی دارند و ساکنان اهواز که محل کارشان خارج از این شهر است، می‌توانند با کارت شناسایی و گواهی محل خدمت تردد کنند و پلیس در این زمینه با آنها همکاری می‌کند.

وی در ادامه ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با همه گیری کرونا، گفت: با همکاری مردم خوزستان و به ویژه اهواز آمار مبتلایان کاهش یافته که رضایتمندی خوبی بین مردم از اعمال محدودیت‌ها را به دنبال داشته و برخی خواستار ادامه محدودیت‌ها شدند.

نجاتی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و سردتر شدن هوا نسبت به موج زمستانی کرونا در استان هشدار داد و افزود: با توجه به شرایط خاص زمستان، از شهروندان می‌خواهیم همچنان پروتکل‌ها را به صورت جدی رعایت کنند تا در این فصل با افزایش بیماری‌ها و کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها، غافلگیر نشویم.

بر اساس اطلاعیه شماره ۳ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که روز پنجشنبه ۱۳ آذر منتشر شد، با تغییرات حاصله در وضعیت سه‌گانه، تعداد شهرهای زرد کشور ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر اعلام شده است.

همچنین اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر ادامه محدودیت‌ها اعلام شده، براساس گزارش های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی شرایط تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییرکرده است؛ اما برآوردهای علمی و تخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی،کاملا شکننده بوده و با کمترین سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجددا به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت.

ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دیروز (پنجشنبه) گفته بود: برای نخستین بار در سالجاری اولین روز بدون فوت کرونایی در استان خوزستان ثبت شد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۱۵ تیر ماه تا سوم شهریورماه روند ابتلای افراد به ویروس کرونا در خوزستان کاملا کنترل شده و آرام بود اما بعد از این تاریخ روند ابتلا به کرونا در استان بار دیگر افزایشی شده و این استان وارد پیک دوم شد. این روند تا ۱۷ مهر ماه ادامه داشت و از ۱۷ مهر ماه روند ابتلای مردم استان خوزستان به ویروس کرونا دوباره کاهشی شده و تا ۲۳ آبان‌ماه این روند تثبیت شده بود. از این تاریخ به بعد نیز خوزستان مانند سایر مناطق کشور وارد فاز سوم ابتلا به کرونا شده و روند افزایشی شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید