کد خبر: 329410
۰
۰
نسخه چاپی

توان بالای مدیریتی شهید فخری زاده مهم ترین انگیزه تروریست ها

به گزارش قم پرس، نشست مجازی بررسی ابعاد فکری و فلسفی شهید فخری‌زاده به صورت وبینار برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه استاد و پژوهشگر فلسفه دین در این نشست مجازی، ضمن اشاره به این مطلب که فلاسفه و دانشمندان تجربی کمتر بین فلسفه و علم پیوند برقرار می‌کنند، اظهار کرد: فیلسوفان در فلسفه و دانشمندان در علم توقف می‌کنند و کمتر افرادی مثل شهید فخری زاده این ۲ را به هم پیوند می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر علوم انسانی هم رشد کند دشمن برای هدف قرار دادن آنها به هر اقدام ممکن دست خواهد زد.

خسروپناه با اشاره به ویژگی بارز این شهید که پتانسیل مدیریتی ایشان بود، بیان کرد: همین ویژگی موجب هدف قرار گرفتن او توسط دشمن تروریست شد.

وی ضمن تاکید بر نگارش چندین تِز دکتری در خصوص موضوعاتی که این دانشمند هسته‌ای دنبال می‌کرد، خاطر نشان کرد: از دیگر تلاش‌های شهید فخری زاده در سال‌های اخیر در زمینه علوم شناختی، ذهن مصنوعی و درمان بیماری کرونا بود که نتیجه‌های بزرگی را در این زمینه‌ها به یادگار گذاشته است.

در ادامه این نشست، محمد خیاط زنجانی مدرس و پژوهشگر فلسفه در معرفی شخصیت فلسفی شهید فخری زاده گفت: دکتر فخری زاده در نوشته‌هایش به بررسی مسائل بنیادین به روش عقلی، به طور جدی و نظام‌مند می‌پردازد و با توجه به توجهات هدفمند شهید فخری زاده در مسائل بنیادین طبیعت به روش عقلی، می‌توان وی را در مشای فلسفی دانست.

توان بالای مدیریتی شهید فخری زاده مهم ترین انگیزه تروریست ها

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دیدگاه شهید فخری زاده در مسئله ضرورت احیا فلسفه اسلامی، بیان کرد: احیای یک علم و معرفت مبتنی بر سه اتفاق تغییر در مبانی، تغییر در روش‌ها و تغییر در موضوعات و مسائل رقم خواهد خورد.

زنجانی اظهار کرد: با بررسی اندیشه‌های شهید فخری زاده این نکته به دست می‌آید که ایشان در این احیا به مبانی و روش‌های حکمت اسلامی معتقد بوده اما اعتقاد دارد که لازم است ارتباطی ۲سویه میان مسائل علوم روز و مسائل حکمت اسلامی برقرار شود و این احیا با پرداختن به مسائل روز در حکمت و حکمت اسلامی در علوم طبیعی تحقق یافته و تحولی عظیم در دنیای علم به وجود می‌آید.

رضا کریمی مدرس دانشگاه دیگر سخنران این نشست مجازی بود که در خصوص یادداشت‌های مندرج در وبلاگ شهید فخری زاده نکاتی را بیان کرد و گفت: اعتقاد شهید فخری زاده به زنده نبودن فلسفه اسلامی به این معنی است که باید آن را احیا کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از یادداشت‌های دکتر فخری زاده در میابیم که وی ماهیت تکنیکی علم جدید را کامل مشرِف بود.

توان بالای مدیریتی شهید فخری زاده مهم ترین انگیزه تروریست ها

کریمی در پایان اظهار داشت: رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت فقدان این دانشمند هسته‌ای بر ضرورت پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید در همه بخش‌ها یادآور شدن؛ بی تردید تلاش علمی فقط در مسائل دفاعی و هسته‌ای خلاصه نمی‌شود و مباحث فلسفی و عرفانی در باب علم و جهان هستی هم در این تلاش علمی جایگاهی ویژه دارند، که باید به این مقوله پرداخت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید