تعداد بیماران سرپایی کرونا در مشهد ۳۲ درصد کاهش یافت

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه به نقل از قائم مقام بهداشتی این دانشگاه گزارش داد: مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته اول آذر ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این تعداد در هفته دوم این ماه به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید.
دکتر کاظم فرهمند افزود: از ابتدای آذر ماه تاکنون روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ واحد صنفی به علت بی توجهی به محدودیت ها پلمب شده است و گرچه این کار خوشایند ما نیست اما ناچار به اعمال قانون هستیم.
وی ادامه داد: طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های مشاغل و رفت و آمد در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک هفته تمدید شده و رفت و آمد خودروها در این شهرها پس از ساعت ۲۱ تا صبح روز بعد ممنوع است.

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هفته آینده در شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا مشاغل گروه یک، در شهرهای دارای وضعیت نارنجی مشاغل گروههای یک و ۲ و در شهرهای دارای وضعیت زرد گروهای شغلی یک، ۲ و سه مجاز به فعالیت هستند.
وی افزود: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان خراسان رضوی وضعیت سفید نداریم و امیدواریم با تداوم همکاری‌های مردم در حوزه سلامت، ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب دست یابیم.
فرهمند ادامه داد: تلاش مدافعان سلامت با همکاری همه‌جانبه مردم به نتیجه می‌رسد و اگر مردم همکاری کنند به وضعیت مطلوب می‌رسیم و می‌توانیم پایان محدودیت‌ها را اعلام کنیم.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۷ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید