کد خبر: 330736
۰
۰
نسخه چاپی

آیت الله فاضل: هنوز نتوانسته ایم فقه اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه با حضور در مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشستی مشترک با حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس این مجمع ادامه داد: در حوزه های علمیه با آن سابقه طولانی و برکات فراوان، هنوز بسیاری از معارف اهل بیت(ع) که در متون ما موجود است، استخراج و تحقیق نشده است.

وی با اشاره به مظلومیت فرهنگ اهل بیت(ع) بر همکاری دو مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به منظور معرفی بیشتر معارف ناب ائمه معصومین(ع) تاکید کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان کرد: هدف ما در مرکز فقهی این بوده است که واقعا فقه اهل بیت(ع) و کلام و اعتقادات آن حضرات معصومین(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: دایره فقه اهل بیت دایره وسیعی است که فقط شامل معاملات و عبادات نمی شود بلکه همه ابعاد مختلف از جمله ارتباط با سایر مذاهب اسلامی را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: در فقه و اعتقادات مسائل تحقیق نشده فراوانی وجود دارد و همکاری مجموعه های علمی حوزوی می توانند تا حد زیادی این خلاء ها را پر نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید نسبت به انحرافاتی که در اعتقادات و اعمال عبادی برخی شیعیان در سراسر عالم وجود دارد برنامه ریزی داشته باشد و با آن مقابله نماید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: گرچه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی محض نبوده است اما پر واضح است که مبانی این انقلاب بر پایه مکتب نورانی اهل بیت(ع) استوار شده است و وقتی که این انقلاب را به عاشورا و مهدویت پیوند می زنیم و مشروعیت آن را ولایت فقیه می دانیم همه نشان دهنده این است که محور اصلی همان اسلام و سعی کردن در گسترش معارف ناب حضرات معصومین(ع) است.

وی گفت: «اهل بیت» کلمه مشترکی است که بین این دو مرکز نورانی قرار دارد لذا اگر اهل بیت(ع) به نحو جامع در همه ابعاد محور قرار گیرد بسیاری از مشکلات بشریت حل خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به حدیث شریف ثقلین تاکید کرد: اگر این سفارش نبی مکرم اسلام(ص) که به عنوان یک وظیفه امت پیامبر تلقی می شود به صورت جدی مد نظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد و اقتداری برای اسلام و امت اسلامی در مقابل کفر ایجاد می شود و آثار و برکات زیادی دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این نشست گفت: ورود مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به مباحث جدید و استفاده از اساتید قوی و مجرب برکات زیادی برای اسلام و نظام اسلامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی افزود: شایسته است که تلاش های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در اختیار مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار گیرد و در اینجا ترجمه شود تا آن معارف در اختیار شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) در اقصی نقاط عالم قرار گیرد.

در ادامه این نشست، تنی چند از مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به بیان دیدگاه های خود پیرامون تعامل بیشتر این دو مرکز پرداختند و مقرر شد یک کارگروه متشکل از هر دو مرکز فعالیت ها و تعاملات مشترک را پیگیری نمایند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید