۱۸ شهرستان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

آرش نجیمی روز جمعه در گفت و گو با ما افزود: شهرستان های زرد محدودیت تردد خودرویی ندارند و گروه‌های شغلی یک، 2 و سه در این شهرستان ها می توانند فعال باشند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شهرستان های زرد و نارنجی همچنان ممنوع است، فقط در شهرستان های زرد امکان برگزاری نماز جمعه با ۵۰‌ درصد ظرفیت وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: آمار ابتلا و بستری کرونا همچنان رو به بهبودی است به‌همین دلیل در رنگ بندی جدید شاهد تغییرات بسیاری در وضعیت شهرستان ها هستیم.

براساس جدیدترین رنگ بندی های مشخص شده از روز شنبه ششم دی ماه، شهرستان های آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران، چادگان، خوانسار، خور، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه، ائین و نجف آباد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، شهرضا، فلاورجان، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

این رنگ بندی بر اساس بروز موارد مثبت و منفی در بین بیماران بستری در هر یکصد هزار نفر جمعیت شهرستان و با محاسبه ضرایب خاص انجام و به صورت هفتگی اعلام می شود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید