۳۰ شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا وضعیت زرد دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به خبرنگار ما گفت: هم اکنون شهرستانهای مشهد، بینالود و گناباد از نظر شیوع کرونا وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

دکتر مهدی قلیان اول با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در این استان به ۱۲۵ نفر در روز کاهش یافته است که این میزان در اوج موج سوم کرونا، طی اواخر آبان‌ ماه تا اوایل آذر ماه امسال به بیش از ۴۰۰ نفر در روز رسیده بود.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی از ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به ۶۳۳ نفر کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۲۱۶ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در اوج بیماری افزون بر ۴۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در خراسان رضوی نیز افت قابل توجهی یافته است افزود: روز گذشته از هزار و ۸۶ آزمایش انجام شده در مراکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتیجه ۲۲ درصد آنها مثبت شده در حالی که نتیجه آزمایشات سرپایی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد مثبت می‌باشد.

دکتر قلیان اول ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که وضعیت کرونا بویژه در شهرستانهای دارای وضعیت زرد شکننده است و اگر رفتارهای اجتماعی رعایت نشود، شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود.

وی گفت: محدودیت‌ و ممنوعیت رفت و آمد و فعالیت مشاغل تا اطلاع بعدی در تمامی شهرها همچنان برقرار است و هم‌اکنون تنها فرق شهرستانهای نارنجی و زرد در اعمال محدودیت‌های کرونایی این است که در وضعیت زرد، رده‌های شغلی یک، ۲ و سه اجازه فعالیت دارند اما در وضعیت نارنجی فقط رسته‌های شغلی یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نباید احساس کنیم که محدودیت‌ها تمام شده و ویروس از بین رفته است زیرا به محض اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم شاهد اوج دوباره بیماری بویژه با توجه به شیوع موج جدید آن در اروپا خواهیم بود.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

استان خراسان رضوی شامل ۳۳ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۸ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۹۸۸ هزار و ۸۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید