تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی جز گناباد در وضعیت زرد قرار گرفتند

محمد صادق معتمدیان شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: حفظ این وضعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است و امیدواریم با تداوم کاهش تعداد مبتلایان به سمت وضعیت سفید در استان برسیم.
وی ادامه داد: طی ۴۵ روز گذشته خراسان رضوی در اعمال محدودیت های کرونایی شامل منع رفت و آمد شبانه، تعطیلی دانشگاهها و مدارس، دورکاری کارکنان و تعطیلی اصناف از استانهای پیشرو کشور بوده است که این تلاشها نقش مهمی در کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا داشته است.
استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال اقدامات انجام شده تعداد فوتی های روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی از ۶۰ نفر در اوج شیوع بیماری اکنون به کمتر از ۱۰ نفر کاهش یافته است‌ و این شرایط باید حفظ و مدیریت شود.
وی افزود: کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در زمینه ابتلای بیشتر کرونا در برخی شهرستانهای استان برای شناسایی علل و مدیریت شرایط ورود کند و در قالب کمیته علمی باید رابطان سلامت در استان هرچه زودتر معرفی شوند.
معتمدیان ادامه داد: منع رفت و آمد شبانه همچنان در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی ادامه دارد و نظارتها در این زمینه باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: اگرچه محدویت های کرونایی از اول آذرماه تاکنون تبعات اقتصادی به دنبال داشته است، اما فواید آن از بابت کنترل کرونا و کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس بسیار بوده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: این دستاورد با همراهی همه مردم از طریق رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نظارتهای دستگاههای اجرایی حاصل شده است.
وی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا عامل اصلی شیوع ویروس کرونا محافل و دورهمی های خانوادگی بوده است که منع رفت و آمدهای شبانه با همکاری نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش و کنترل بیماری در این زمینه داشته است.
معتمدیان با قدردانی از رسانه ملی و سایر رسانه ها در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا گفت: اطلاع رسانی ها باید با برنامه ریزی و تولید محتوای مناسب پیرامون کنترل و پیشگیری از بیماری تداوم یابد.
وی افزود: فرمانداران و دستگاههای متولی برای حفظ وضعیت موجود باید محدودیت های کرونایی، منع رفت و آمدهای شبانه و پرهیز از دورهمی ها و تجمع را جدی تر از گذشته دنبال کنند.
استاندار خراسان رضوی بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و لزوم نظارتهای جدی در این زمینه تاکید کرد.
وی با اشاره به آلودگی هوا در مشهد ادامه داد: این کلانشهر یکی از شهرهای دارای افزایش آلاینده های جوی است که این موضوع بر سیستم ایمنی بدن و ابتلا به کرونا اثرگذار است.
معتمدیان گفت: وارونگی هوا، شرایط فعلی آلودگی هوای مشهد، وضعیت صنایع در اطراف این کلانشهر، رفت و آمد خودروها و نقش آنها در آلودگی هوای مشهد جهت ارائه راهکارهای پیشنهادی و برنامه ریزی کوتاه مدت و طرح در سطح کشور باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
وی از همراهی و حمایت های آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در اجرای برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهر قدردانی کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید