فرماندار گناباد خواستار تجدید نظر در وضعیت رنگ کرونای این شهرستان شد

حامد قربانی دوشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: با عنایت به قرار گرفتن این شهرستان در جنوبی‌ ترین نقطه استان خراسان رضوی و داشتن امکانات مناسب درمانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان علامه بهلول گنابادی، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا از شهرستانهای همجوار و برخی مناطق خراسان جنوبی نیز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند که این امر در افزایش تعداد مبتلایان و وضعیت رنگ شیوع کرونا در این شهرستان تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: این مساله موجب شده هم اکنون که تمامی شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا هستند، فقط گناباد در این استان در وضعیت نارنجی قرار داشته باشد.

فرماندار گناباد گفت: این مساله به استانداری خراسان رضوی و مسوولان ذیربط انتقال یافته که مراتب در دست پیگیری است.

وی افزود: برای جلوگیری از تبعات شیوع کرونا همه آحاد جامعه و اصناف باید ضمن پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی و معابر عمومی، پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند.

قربانی ادامه داد: با عنایت به قرار گرفتن گناباد در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا، ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان ممنوع است و دوربین‌های ثبت تخلفات برای خودروهایی که این مساله را رعایت نکنند، جریمه اعمال می کنند و محدودیت منع تردد شبانه هم از ساعت ۲۱ لغایت چهار بامداد روز بعد در مناطق شهری ادامه دارد.

وی گفت: میانگین سنی بیشتر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ۳۱ تا ۴۰ سال و فوت شدگان ناشی از آن نیز ۸۱ تا ۹۰ سال است.

فرماندار گناباد همچنین از تمدید مهلت پرداخت تسهیلات فعالان گردشگری و ودیعه اجاره مسکن در این شهرستان به دلیل تبعات شیوع کرونا تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گناباد از ساعت ۲۱ افزود: مجموعه اصناف این شهرستان به دلیل سلامت عمومی جامعه تمایل خود را به تعطیلی از ساعت ۲۰ و یک ساعت زودتر اعلام کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۷۵ بیمار مبتلا به بیماریهای تنفسی از ابتدای شیوع کرونا در گناباد، نتیجه آزمایش پنج هزار و ۷۴۸ نفر از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مثبت اعلام شده و هزار و ۶۶۱ تن آنان در بیمارستان بستری و چهار هزار و ۸۷ نفر به صورت سرپایی و با رعایت قرنطینه تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر جواد باذلی با اشاره به فوت ۲۵۱ نفر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گناباد و ابتلای ۵۱۶ نفر از کارکنان این دانشگاه به این بیماری افزود: دورهمی های خانوادگی همچنان بیشترین نگرانی و دغدغه در زمینه شیوع کرونا است و روند ابتلای خانوادگی به این بیماری رو به افزایش است و بیشترین میزان ابتلا را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان دوم برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

هم اکنون سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید