طرح کنترل ویروس کرونا در شهرستان‌های زهک و نیمروز برگزار شد

فاطمه کمیلی فنود چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: در راستای طرح« سردار شهید سلیمانی» تعداد ۱۸ نفر از شهروندان زهک، ۲۱ نفر از اهالی روستای دولت آباد و ۴۲ بیمار از روستای بزی شهرستان نیمروز پس از ویزیت از داروی رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح «سردار شهید سلیمانی» آموزش و کنترل ویروس منحوس کرونا به کمک کانون بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان انجام شده‌ است.

به گزارش قم پرس، طرح «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده‌است.

در این طرح بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.

اطلاع‌رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.

در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.
این مشارکت محله محور باید بگونه‌ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیت‌ها توسط گروه‌های مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.
موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید و یادآور می‌شوند بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید