کد خبر: 331919
۰
۰
نسخه چاپی

تحصیل ۲۲ هزار طلبه از ۵۰ کشور دنیا در مراکز آموزشی جامعه الزهرا

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی جامعه الزهرا (س) در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۱۹ دی تا ۲۲ بهمن ماه گفت: زمان ثبت‌نام ۱۹ دی تا ۲۲ بهمن در نظر گرفته‌شده که دو حادثه مهم و بزرگ انقلاب اسلامی را یادآوری می‌کند.

وی افزود: آزمون عمومی بخش حوزوی به‌صورت مجازی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و در صورت تغییر و بهبود شرایط این آزمون حضوری برگزار می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه جامعه الزهرا (س) در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و خروجی‌های مختلف در مجموعه آموزش‌وپرورش، آموزش‌های عالی، حوزه‌های علمیه و مدیریت‌های فرهنگی در خارج و داخل کشور داشته است، گفت: بیش از ۲۲ هزار طلبه از ۵۰ ملیت در بخش حوزوی تحصیل می‌کنند و در بخش دانشگاهی نیز که تحت عنوان «دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی» فعال است، حدود ۵۰۰ دانشجوی خواهر طلبه در بیش از ۱۲ رشته تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ۲۵۰۰ دانش‌آموز هم در بخش آموزش‌وپرورش از پیش‌دبستانی تا دبیرستان در حال تحصیل هستند.

مدنی با اشاره به برگزاری همایش فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا (س) در شبه‌قاره هند گفت: بیش از ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان این همایش یا مدیر و یا مؤسس حوزه علمیه بودند و افراد تأثیرگذار جامعه شیعیان هند محسوب می‌شدند.

وی افزود: برای بهره‌وری بهتر از ظرفیت‌های پراکنده با ایجاد کانون‌های استانی جامعه الزهرا (س) به این فعالیت‌های پراکنده تمرکز دادیم.

مدیر جامعه الزهرا (س) از اقدامات دیگر این مجموعه آموزشی پژوهشی را در حوزه نشر مقالات علمی بیان کرد و افزود: تاکنون سه مجله پژوهشی و ۱۶ نشریه داخلی در جامعه الزهرا (س) منتشر شده و نسخه‌های دیجیتال آن در سامانه‌های مختلف و سایت جامعه الزهرا (س) قابل مشاهده است.

وی در پایان افزود: دوره تمام‌وقت در نوبت عصر نیز در این مرکز راه‌اندازی شده است و این آمادگی را داریم رشته‌های جدیدی را در جامعه الزهرا (س) راه‌اندازی کنیم و منتظر تصویب مراجع هستیم و تصمیم بر این است پذیرش جامعة الزهرا (س) برای سال آینده سه هزار نفر شود، اما منتظر مصوبه هیئت‌امنا هستیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید