تداوم محدودیت تردد شبانه در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های سربیشه و بشرویه در وضعیت آبی (کم خطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

وی درخصوص محدودیت‌ها در شهرستان‌های زرد و آبی بیان کرد: محدودیت تردد شبانه در این شهرستان‌ها همچنان برقرار است اما محدودیت ورود و خروج پلاک‌های بومی و غیر بومی عملا در سطح استان حذف شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا افزود: به لحاظ وضعیت کاری هم حضور کارکنان به صورت یک سوم دورکاری و دوسوم حضور در ادارات خواهد بود که مشمول همه شهرستان‌های استان می‌شود.

براساس وضعیت قبلی مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه یازدهم دی اعلام شد، ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بیرجند در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشت که در رنگ‌بندی جدید، شهرستان بیرجند پس از مدت‌ها وضعیت زرد پیدا کرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و پیش از اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی، هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد و وضعیت سه‌گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی این ویروس اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری کووید ۱۹ بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این روند نزولی ادامه دارد.

با این وجود وضعیت کنترل کرونا شکننده بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها همچنان ضروری است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید