کد خبر: 332188
۰
۰
نسخه چاپی

صدور مجوز تردد بین استانی در قم الکترونیکی شد

روابط عمومی استانداری قم عصر چهارشنبه، با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد: از شهروندان قمی خواست جهت دریافت برگه تردد، منحصراً از طریق ورود به سایت https://ghom.ir و انتخاب لینک مجوز تردد بین استانی از قسمت پیوندهای مرتبط سایت اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: همچنان شهروندان قم می توانند با وارد کردن آدرس https://taradod.moi.ir در صفحه مرورگر خود، نسبت به ثبت و درخواست مجوز تردد اقدام نماییند.

این سامانه به صوررت موقت برای استان قم فعال شده است ضمن اینکه ثبت نام کنندگان جهت ثبت درخواست از ساعت ۸ الی ۱۲ می توانند در این سامانه اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

پیش از این بیژن سلیمانپور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، 17 دی ماه جاری اعلام کرده بود که قم پس از تهران، دومین استان کشور خواهد بود که با ایجاد سامانه های مشترک میان بخش های مختلف ، صدور مجوز تردد میان شهری به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گفته سلیمان پور، تنها تردد میان شهری از مبدا زرد به مقصد نارنجی و یا قرمز نیاز به مجوز است و با توجه به قرار گرفتن قم در جمع شهرهای زرد از نظر شیوع کرونا، تردد از قم به شهرهای زرد نیاز به مجوز ندارد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید