کد خبر: 332196
۰
۰
نسخه چاپی

مدیرکل بازرسی قم: حمایت از تولید در اولویت است

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، حجت الاسلام و المسلمین محمود طالبی در بازدید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و واحدهای تولیدی فعال در آن، بازرسی را حامی خود بدانند.

وی اظهار داشتع: رویکرد بازرسی استان، ادامه داد: ضمن مقید دانستن خود به اجرای صحیح قوانین، بر اساس منافع کشور و استان، هر جایی که نیاز باشد از تولید حمایت می کنیم.

مدیرکل بازرسی قم بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در این منطقه اقتصادی را گواهی بر عزم جدی برای حمایت از تولید در استان دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این دیدار گفت: صدور برخی از بخشنامه ها و یا تفسیر سلیقه ای از قوانین از جمله معضلاتی است که باعث سلب اعتماد سرمایه گذاران نسبت به قوانین و مقررات کشور می شود.

سیدمهدی علیزاده طباطبایی ادامه داد: پیگیری های زیادی برای رفع این مشکلات انجام داده ایم و هر جا که لازم بوده است به صورت کتبی، حضوری و یا هر روش ممکن سعی کرده ایم تا مسئولین امر را از این مشکلات مطلع نماییم تا سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دغدغه کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: رفع برخی از این مشکلات نیاز به یک همت عمومی و عزمی ملی دارد چرا که برخی از این موانع و مشکلات گریبان کل فعالان اقتصادی را گرفته است.

طباطبایی گفت: وظیفه ما حمایت و تسهیل امور سرمایه گذاری در چارچوب قوانین کشور است و ثبات قوانین ازجمله مهم‌ترین عوامل جذب و حفظ فعالان اقتصادی داخلی و بخصوص سرمایه‌گذاران خارجی است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به‌عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، بنابراین برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره‌برداری دریافت نموده‌اند که ۱۴۱ واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید