کد خبر: 332202
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش استفاده از ماسک در قم نگران کننده است

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونای این دانشگاه ضمن مصوب دانستن وضعیت کنونی کنترل کرونایی در این استان گفت: قم از نظر میزان بستری استان یکی مانده به آخر در کشور است.

وی ضمن ابراز قدردانی از تلاش مردم و کادر درمان استان ادامه داد: از مردم و کادر بهداشت و درمان قدردانی میکنم که کمک کرده و اگر تلاش این عزیزان نبود، شاهد بروز مشکلات بسیار بودیم.

قدیر اظهار داشت: موضوع کنترل و ره یابی ویروس باید همواره مورد نظر باشد و در طرح شهید سلیمانی نیز این امر دنبال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر اصناف، مراکز و واحدهای مختلف در سطح استان گفت: باید نظارت ها به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید شود و مراکزی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند باید با آنها برخورد لامز صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ویروس جهش یافته، نگران پیک زمستانی هستیم و با توجه به افزایش سرماخوردگی ها و علائم مشکوک باید از ماسک استفاده و فاصله گذاری رعایت شود.

قدیر همچنین بر استفاده از ماسک و استمرار رعایت دستورالعمل ها بهداشتی تاکید کرد و گفت: میزان استفاده از ماسک کاهش یافته و این زنگ خطری برای استان به شمار می رود.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید