کد خبر: 332209
۰
۰
نسخه چاپی

پایان مرحله اول سنگ کاری ایوان طلای حرم مطهر حضرت عباس(ع)

به گزارش قم پرس، کادر فنی و مهندسی، پروژه سنگ فرش کردن ایوان طلای حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) و سنگ کاری دیوارهای آن را به پایان رساندند.

مهندس ضیا مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه‌های آستان قدس عباسی گفت: این اقدامات تکمیل کننده اقدامات پیشین است که شامل شکستن و زدودن سنگفرش قدیمی و بتن‌ریزی و غیره است. این اقدامات به موازات سنگفرش و سنگ کاری دیوارهای اتاقی که ستون‌های ایوان بر آن تکیه دارند در حال انجام است. اتاق مذکور، مربوط به امور اداری بخش نگهداری حرم مطهر است‌.

وی افزود: این اقدامات تنها به سنگفرش محدود نشد بلکه اقدامات دیگری شامل سیستم‌های روشنایی، برق، ارتباطات، صوتی، آبرسانی و غیره و اتصال آنها به سیستم‌های اصلی آستان قدس عباسی را در بر گرفت.

الصائغ اظهار داشت، مرمر مورد استفاده در سنگفرش ایوان طلای حرم از نوع مولتی انیکس است که دارای کیفیت مشابه مرمرهای مورد استفاده در سنگفرش صحن و سنگ کاری ایوان‌های آن است و بررسی‌های فنی و مهندسی از نظر مقاومت، ثبات رنگ و ضخامت بر روی آن انجام شده است. همچنین دارای ویژگی‌های دیگری است که این مرمرها را در نهایت زیبایی قرار داده و تناسب و هماهنگی در معماری فضا را نیز حفظ کرده است.

شایان ذکر است که پروژه سنگفرش حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) یکی از پروژه‌هایی به شمار می‌رود که مکمل پروژه‌های بازسازی پیشین در حرم مطهر می‌باشد. این پروژه به دلیل شکستگی و فرسودگی سنگ‌های مرمر کف صحن و مشکلات ناشی از آن در دستور کار قرار گرفته است.

قدمت سنگفرش پیشین به پنجاه سال می‌رسد از این رو تولیت آستان قدس عباسی، با هدف افزایش زیبایی در این حرم مطهر که قطعه‌ای از بهشت برین به شمار می‌آید اقدام به نوسازی آن کرده است تا نمای زیبای آن بر آرامش جان زائران حضرت بیفزاید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید