کد خبر: 332322
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش معرفت به حضرت زهرا(س) با درجه ایمان رابطه مستقیم دارد

به گزارش قم پرس حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا همزمان با ایام فاطمیه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شناخت فضائل حضرت زهرا (س) از تصور انسان خارج است چرا که فضائل ایشان همانند دریایی بی کران است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه همه صفات کمال پیامبر اکرم (ص) در وجود این بانوی عظیم شأن جمع است، ادامه داد: به حدی حضرت زهرا (س) کمالات دارند که اگر نبوت و نبی نبودند در اصلاحات و بیانات این میوه نبوت به درخت تشبیه می‌شد.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات سخنانی شنیده می‌شود که با عظمت وجودی حضرت زهرا (س) منافات دارد یا زمانی که می‌خواهند ایشان را معرفی کنند به ابعادی توجه می‌کنند که ویژگی‌های شاخص و فوق‌العاده این بانوی بزرگوار نادیده گرفته می‌شود، بنابراین اگر کسی می‌خواهد حضرت صدیقه کبری را به دیگران معرفی کند باید به خصوصیات و ویژگی‌های برتر ایشان توجه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) همه صفات و خصوصیات پیامبر اکرم (ص) را دارا بودند، گفت: صفات پیامبر اکرم (ص) به منزله دریا است و عظمت ایشان قابل درک نیست بر این اساس اگر کسی بتواند همه صفات و اخلاق ایشان را داشته باشد معلوم می‌شود که شخصیتی با عظمت است.

این استاد برجسته حوزوی حضرت امام خمینی (ره) را بسیار بزرگوار و عظیم شأن دانست و بیان کرد: امام راحل غیر از آن مقام مرجعیت در امور باطنی نیز شخص اول بودند ایشان می‌فرمایند: جبرئیل بعد از رحلت رسول خدا (ص) بر کسی جز حضرت زهرا (س) نازل نشد و جبرئیل بر کسی نازل می‌شود که بین او و خودش سنخیت باشد در غیر این صورت محال است به او وحی برساند.

وی افزود: انسان به هر میزان نسبت به حضرت زهرا (س) معرفت پیدا کند به همان مقدار درجه‌اش بالاتر می‌رود، بنابراین شناخت بیشتر این بانو بسیار سفارش می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا فضائل حضرت فاطمه (س) را بالاترین علت محبت پیامبر به ایشان بیان و عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) بسیار متفاوت فاطمه کبری را دوست می‌داشتند به گونه‌ای که وقتی حضرت زهرا (س) بر پدر وارد می‌شدند ایشان به احترام دختر از جای بلند می‌شدند و به استقبال حضرت می‌شتافتند و دست مبارک دخترشان را می‌بوسیدند. چنانچه این محبت را هم تراز با محبت پدر و به دختر بدانیم سخت اشتباه کردیم چون پیامبر به خاطر عظمت حضرت فاطمه (س) دست ایشان را می‌بوسیدند و محبت می‌کردند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه محبت بر اساس معرفت است، گفت: انسان به هر میزان معرفتش اضافه شود محبت او افزون می‌گردد، پیامبر اکرم (ص) اگر حضرت علی را دوست داشتند و حتی در فراق ایشان می‌گریستند به خاطر معرفتی بود که نسبت به حضرت امیر داشتند؛ بنابراین محبت به حضرت زهرا (س) براساس معرفت بوده است. اینکه انسان فرزندش را دوست دارد محبت است اما اینکه چهل سال در برابر دختر بایستد و به استقبالش برود و دست ایشان را ببوسد محبت بر اساس معرفت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در برخی بیانات گفته شده که حضرت زهرا (س) با امیرمومنان علی (ع) مفاخره می‌کردند؛ کسی این حرف را می‌زند که نسبت به حضرت معرفت ندارد، مگر می‌شود مادر امامان معصوم بیایند و به امام زمان خویش مفاخره کنند؛ همواره در گفتارها باید مراقب بود که اصول فدای فروع نشود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید