استاندار: محدودیت تردد شبانه در شهرستان‌های همدان و ملایر ادامه دارد

به گزارش قم پرس؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا از شهروندان خواست بدون ورود پلیس و اعمال قانون، محدودیت های پیش بینی شده را جدی بگیرند و نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران حساس و مسوولیت پذیر باشند.

وی بیان کرد: اعمال محدودیت تردد شبانه در کاهش رفت و آمدها و مهمانی ها تاثیر گذار بوده است در حالیکه رفع این محدودیت احتمال افزایش بیماران کرونایی در استان را بیشتر می کند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد دورهمی ها در شیوع کرونا و سهم ۷۵ درصدی آن در موارد ابتلا به این ویروس از شهروندان انتظار می رود مهمانی‌ها را به وقت دیگری موکول کنند.

شاهرخی گفت: همکاری مردم سبب کنترل روند رو به رشد ویروس کرونا در استان همدان و عبور از شرایط سخت این بیماری شد و هم اینک چهار شهرستان همدان، بهار، اسدآباد و فامنین که نیمی از جمعیت را در خود جای دادند در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: همه فعالیت در این شهرستان با رعایت پروتکل های ابلاغی صورت می گیرد که امید می رود ساکنان در ۶ شهرستان دارای وضعیت زرد کرونایی نیز بتوانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط عادی قرار بگیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا حتی در شهرهای دارای وضعیت آبی رفع نشده است و این وضعیت شکننده بوده یعنی در صورت بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری، احتمال بازگشت به شرایط زرد و قرمز کرونایی وجود دارد.

شاهرخی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت استان خواست در صورت بی توجهی افراد به مولفه های بهداشتی و تهدید سلامت عمومی نسبت به مستند سازی و معرفی فرد متخلف به مرجع قضایی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به همکاری مردم با ستاد کرونا برای کاهش آمار مبتلایان نباید اجازه دهیم افرادی محدود سلامت مردم را به مخاطره بیندازند.

استاندار همدان با قدردانی از همکاری ائمه جمعه و جماعات در همراهی با ستاد کرونا تاکید کرد: مهمترین آیین ها و مراسم های دینی مذهبی به علت جلوگیری از اپیدمی ویروس کرونا برگزار نشد بنابراین نباید عده ای با برگزاری مراسم زمینه ساز شیوع این ویروس شوند.

شاهرخی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: اجباری به حضور دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست چراکه نباید اجازه بدهیم سلامت دانش آموزان و خانواده ها به خطر بیافتد بنابراین همچنان می تواند از شبکه مجازی برای آموزش استفاده کرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درحال حاضر، چهار شهرستان همدان، اسدآباد، بهار و فامنین در وضعیت آبی و ۶ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

"براساس اعلام ستاد ملی کرونا، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است".

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید