کد خبر: 332350
۰
۰
نسخه چاپی

حرکت نمادین خودرویی و موتوری روز ۲۲ بهمن درقم انجام خواهد شد

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران همچنین اظهار داشت: در این جلسه گزارش هایی در خصوص فرایند خرید و تولید واکسن کرونا ارائه شد که جزییات آن از طریق صدا و سیما به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده در رابطه با وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: متاسفانه گزارش هایی که ارائه شد حاکی از یک نوع نگرانی از وضعیت رعایت پروتکل ها در قم به عنوان یک مرکز مذهبی و همچنین جزیره قشم به عنوان یک مرکز تفریحی بود.

استاندار قم ادامه داد: متاسفانه مسائل بهداشتی در برخی مجالس و تجمع ها به خوبی رعایت نشده و مسئولان ستاد ملی نیز اظهار نگرانی داشتند.

وی با قدردانی از بزرگان و مراجع عظام تقلید به خاطر برگزار نکردن مراسم های شهادت حضرت زهرا گفت: مراجع تقلید امسال حتی مراسم هایی که در سال های گذشته به صورت گسترده داشتند را برگزار نمی‌کنند و ما این عنایت آنها به سلامتی مردم را قدر می‌دانیم.

استاندار قم همچنین از رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و هیات های مذهبی نیز تشکر کرد و گفت: در شرایط فعلی قم سی و یکمین استان کشور از نظر بستری های کرونایی است ولی نگران‌هایی که در سطح ستاد ملی مطرح شد نگرانی ما نیز است چرا که اگر نتوانیم پروتکل ها و فاصله گذاری ها را به خوبی رعایت کنیم چه بسا با موج جدیدی از بیماری مواجه شویم.

وی افزود: از همه شهروندان و هیات‌های عزاداری درخواست می‌کنیم که همانند ایام ماه محرم و صفر که همکاری کردند در این مناسبت نیز همکاری های لازم را داشته باشند تا این بیماری را کنترل کنیم و برای کادر درمان و پزشکی پشتیبان خوبی باشیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: از چند هفته گذشته پیرامون عزاداریهای فاطمیه جلسه‌های مشترکی با هیات‌های مذهبی و دستگاه های مختلف برگزار و در ستاد استانی نیز تاکیدهای لازم صورت گرفته و در ستاد ملی هم مصوبه های بسیار خوبی داشتیم که ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه به صورت مستمر موضوع عزاداری‌های این ایام را با همکاری و همفکری هیاتها پیگیری می‌کنیم، افزود: هیات های مذهبی عمدتا همکاری خوبی دارند و یک عده معدودی ممکن است رعایت نکنند که با آنان نیز باید برخورد شود و به نوعی توجیه شوند که حفظ سلامتی مردم برای ما بالاترین واجب هاست.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا با توجه به مصوبه هفته گذشته مبنی بر آموزش حضوری دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی مقرر شد که این موضوع اختیاری باشد از این رو الزامی برای حضور در مدرسه نیست ولی کادر آموزشی باید مانند سایر دستگاه ها در محل کار خود حاضر شوند.

وضعیت کرونایی قم از بیستم دی ماه به حالت آبی درآمد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید